کرمان | تاکید بر هم‌افزایی در نظام آموزشی به منظور تحقق اهداف تمدن اسلامی در مدارس کرمان

تحول آموزشی و پرورشی در مدارس تحو‌ل‌خواه راهی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی

در نشست تحول آموزش که با حضور مدیران مدارس تحول‌خواه استان کرمان و مسئولان مرتبط برگزار شد، بر لزوم هم‌افزایی و تحول در نظام آموزشی تأکید شد. مشارکت و توجه به ویژگی‌های نسل جدید از جمله محورهای این نشست بود.

تحول آموزشی و پرورشی در مدارس تحو‌ل‌خواه راهی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان؛ نشست دو روزه تحول آموزش از سلسله نشست‌های هم‌افزایی و تجربه‌ورزی با حضور حجت‌الاسلام حامد مبینی قائم مقام مدارس صدرا، حجت‌الاسلام شهابی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام ساداتی معاون پرورشی اداره کل اموزش و پرورش، مهران شیخی مسؤل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، یاسین آغازی دبیر شبکه مدار و جمعی از مدیران مدارس تحول خواه استان کرمان برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در ابتدای این نشست گفت: یکی از خلا‌های جدی در فضای آموزش و پرورش، عملکرد جزیره‌ای مدارس بوده است که این نشست فرصت مناسبی برای تغییر این روند است.
حجت الاسلام شهابی افزود: انجام فعالیت در حوزه نوجوان نیازمند فعالیت بنیادین است و این نشست قطعا راهنمای مناسبی جهت ارائه راهکارهای عملی است.

حجت الاسلام حامد مبینی قائم مقام مدارس صدرا، مدیران را فرماندهان میدان آموزش و پروش خطاب کرد و افزود: مدیران مدارس باید تلاش کنند که به سوی تحول اسلامی و تغییر در نگرش‌ها در چهارچوب اختیارات خود و قوانین دینی حرکت کنند.
وی افزود: ما باید به سمتی حرکت کنیم که سردمدار تحول آموزشی در استان قرار گیریم و این حرکت از طریق هم‌افزایی بین استان‌های مختلف، سرآغاز تحولی عظیم در کشور خواهد شد.
حجت الاسلام مبینی ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که با توجه به تحولات منطقه آغاز کرده ایم، طرح رزمایش سفارت خانه مقاومت است که است که با هدف قرارگیری و آگاه سازی دانش‌آموزان در جریان مقاومت آغاز شده است و تمامی مدارسی که در این طرح شرکت کرده اند به سمت طرح‌هایی چون دیوار نوشت مقاومت، تولید محتوای دیجیتال و برگزاری کنفراس‌های خبری مقاومت حرکت خواهند کرد.

مهران شیخی، مسئول اتحادیه دانش‌آموزان استان کرمان، با اشاره به ویژگی‌های نوجوان گفت: نوجوان امروز پرسشگر و اهل تفکر و تحول، آینده‌نگر و آرمان‌گرا، هویت‌ طلب است که مدیران مدارس باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته و برنامه‌ها و مسائل آموزشی را طبق این روحیات و ویژگی‌ها برنامه‌ریزی کنند.

یاسین آغازی، دبیر شبکه‌‌ِ مدار کشور در ادامه این نشست اظهار کرد: از جمله مسائل مهم تحول آموزشی در مدارس می‌توان به تلاش در راستای بهبود کیفیت آموزش در مدارس و مناسب سازی آموزش با تمدن نوین اسلامی و بومی گزینی آموزش و تربیت در تمام کشور اشاره کرد.

وی در پایان گفت: فلسفه وجودی مدارس مدار، آموزش و پرورش مدارس آینده کشور بر مدار انقلاب اسلامی است.

در این نشست بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار های تحول آموزشی در مدارس تحول خواه استان صورت گرفت.

گفتنی است، در اسفندماه سال جاری همایش کشوری این رویداد برگزار خواهد شد.

1403/09/20