گیلان | مدیرکل تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

کارهای فرهنگی با اقدامات سطحی اثرگذار نمی‌شود

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی با اقدامات سطحی دم‌دستی اثرگذار نمی‌شود، گفت: باید پیرامون مسائل فرهنگی و تبلیغی برنامه عملی و کارشناس‌ محور داشته باشیم.

کارهای فرهنگی با اقدامات سطحی اثرگذار نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نجفی صبح سه شنبه در نشست هم اندیشی بانوان کنشگر فرهنگی تبلیغی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر اظهار کرد: زیست در زیر پرچم اسلام و ترویج و پیروی از سیره اهل بیت (ع) یک افتخار الهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه گوشه نشینی در هیچ کجای زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) محلی از اعراب ندارد، گفت: کنشگری، فعالیت در مباحث اجتماعی، سیاسی فرهنگی و دغدغه مندی نسبت به حل مسائل در بطن و متن زندگی فاطمه زهرا (س) ساری و جاری است.

حجت‌الاسلام نجفی به تشریح نقش مؤثر و فزاینده حضرت زهرا (س) در خانه و اجتماع پرداخت و بیان کرد: حضرت زهرا (س) در کنار خانه‌داری و مدیریت خانواده، در میدان‌گاه سیاسی و اجتماعی هم نقش پررنگی داشت و هیچ گاه صحنه را خالی نمی‌گذاشت.

وی با بیان اینکه خطبه‌های حضرت زهرا (س) تکان دهنده و اثرگذار است، گفت: حتی گریه‌های فاطمه زهرا (س) در آن برهه زمان حاوی پیام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر لزوم توجه بانوان به سیره فاطمی بیان کرد: بانوان جامعه امروز با تکیه بر سیره فاطمی باید نقش پیش‌رونده‌ای در حوزه فرهنگی ظاهر شوند.

نجفی با اشاره به حساسیت‌های موجود در جامعه اضافه کرد: فعالان فرهنگی و تبلیغی وظیفه سنگینی نسبت شرایط حساس فعلی جامعه دارند.

محتوا نقش محوری در کارهای فرهنگی و تبلیغی دارد

به عقیده وی، همراه‌سازی غیرمستقیم جامعه به مسائل روز فرهنگی و اعتقادی اثرگذاری بیشتری دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغی غیرمستقیم نتیجه‌گرا است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر زمانی اثرگذار است که غیرمستقیم اتفاق بیافتد.

وی از اجرای طرح خانواده نخبه در گیلان خبر داد و افزود: این طرح به صورت شهرستانی و موضوع محور پیگیری و دنبال می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه کارهای فرهنگی با اقدامات سطحی دم‌دستی اثرگذار نمی‌شود، گفت: باید پیرامون مسائل فرهنگی و تبلیغی برنامه عملی و کارشناس‌محور داشته باشیم تا بتوانیم جامعه را با خودمان همراه کنیم.

حجت‌الاسلام نجفی به اشاره به بودجه ناچیز فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با کمترین اعتبارات کارهای بزرگی در حوزه فرهنگی انجام داده است اما این روند باید تقویت شود.

نجفی با بیان اینکه محتوا نقش محوری در کارهای فرهنگی و تبلیغی دارد، تصریح کرد: غنا سازی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی با پیوست محتوایی مؤثر بسیار مهم و حیاتی است.

به گفته وی، عاشورا شناسی باید محور کارهای هیئات مذهبی، فعالین فرهنگی و تبلیغی در راستای تولید محتوای فاخر و ارزنده قرار گیرد تا اثرگذار و ماندگار شود.

1403/10/05