ضرورت ایجاد شادی اجتماعی در همدان/هنجارشکنی محکوم است

همدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: با برنامه‌هایی که شادی را در بین مردم ایجاد کنند کاملاً موافق هستیم اما این امر نباید بهانه هنجار شکنی باشد که البته ارتباطی به شادی ندارد.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ما باید فضاها و بسترهای ایجاد کنیم تا مردم در این فضاها شاد باشند و در واقع روحیه و نشاط اجتماعی پیدا کنند.

نظیری با بیان اینکه در مسئله شاد بودن مردم باید این اصل را مدنظر داشته باشیم که به برنامه‌ها با مبانی معرفتی بومی و ملی اعتماد کنیم افزود: جریان‌های نفوذی غرب که یکی از مصادیق آن را می‌توان یونسکو دانست هنگامی که در عرصه جنگ سخت و امنیتی توانایی جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی را ندارند در تلاش هستند تا در حوزه فرهنگی رخنه کنند.

وی با تاکید بر اینکه جریان غربگرا به دنبال تغییر نظامات فکری و فرهنگی کشورها است، ادامه داد: غالب سازمانها و نهادهای فرهنگی بین المللی برای ترویج شبکه ای سبک زندگی مبتنی بر آرمانها و اهداف نگرش غربی به انسان ایجاد شده‌اند و این کاملاً مورد تأیید اندیشمند کشورهای مستقل است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان تصریح کرد: ما به مسئولین زحمت کش، پرتلاش و انقلابی خود در استان اعتماد کامل داریم اما این سوال مطرح است که نسبت به اتفاقات اخیر همدان مسئولان متولی این برنامه باید پاسخگو باشند.

نظیری با اشاره به اینکه اتفاقاتی افتاده است که حساسیت برای مردم دغدغه مند و جریان انقلابی دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان ایجاد کرده است، ادامه داد: مردم در مقابل این مسئله، موضع و عکس العمل نشان دادند که نشان از زنده بودن جامعه ما دارد و بار دیگر ثابت کرد توجه به هنجارها و ناهنجاری‌ها هنوز وجود دارد و این جای تشکر دارد، به همین علت باید عذرخواهی کرد که چنین مسئله‌ای در استان شکل گرفته است.

وی با تاکید بر پاسخگویی مسئولینی که به هر نحوی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این برنامه سهیم بودند، افزود: با توجه به سخنان رهبر انقلاب اسلامی خیلی صادقانه موضوع را به صورت شفاف به اطلاع مردم برسانند و اگر خطا و اشتباهی صورت گرفته از مردم عذرخواهی کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم در آینده با دقت بیشتری رویدادهای فرهنگی را رصد کنیم و به هر برنامه با نگاه و تفکر غیر ملی اعتماد نکنیم و اجازه ورود تفکرات بیگانه با دینداری را به ساختارهای اجتماعی و فرهنگی را ندهیم.

ضرورت ایجاد شادی اجتماعی در همدان/هنجارشکنی محکوم است

1400/12/25