روحانیون برای یافتن شیوه‌های جدید تبیین باهم مباحثه کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در همایش "طلایه داران تبلیغ در عرصه جهاد تبیین" در آستانه ماه مبارک رمضان از روحانیون خواست تا برای یافتن شیوه‌های جدید تبیین باهم مباحثه کنند.

روحانیون برای یافتن شیوه‌های جدید تبیین باهم مباحثه کنند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در همایش "طلایه‌داران تبلیغ در عرصه جهاد تبیین" که در آستانه ماه مبارک رمضان در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، ضمن تأکید بر استفاده روحانیون از شیوه‌های نو برای تبیین عملکرد نظام در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد جهاد تبیین، گفت: شیرین‌ترین دوره طلبگی همان دوره مباحثات در دوران طلبگی است امروز هم نیاز هست که این مباحثات در رابطه با چگونگی تبیین و جهاد تبیین بین طلبه‌ها انجام بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن تمام همتش را جزم کرده تا به ما ضربه بزند و با تشکیل گروه‌های سایبری در آلبانی توسط منافقین و جاهای دیگر سعی در ضربه زدن به فرهنگ و ارزش‌های ما دارد، گفت: در این زمان که فرصت سوزی یک نوع خود سوختن و خودسوزی است باید برای کارها برنامه‌ریزی دقیق انجام گیرد و در راستای جهاد تبیین کاری کرد که طلبه‌ها یک لشکر سایبری را تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: دشمنان ایران اسلامی امروزه شبهات زیادی را مطرح می‌کنند و با بمباران شبهات اصل نظام را نشانه رفته‌اند که نیاز به کار بسیار زیاد طلبه‌ها و روحانیت دارد.

وی افزود: ده فرمان از سوی ارتش رسانه‌ای دشمن برای فرهنگ و مردم ما فرستاده‌شده است که این ده فرمان باید موردتوجه دقیق روحانیت قرار گیرد تا با تفکر با آن مقابله کند.

‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در فرمان اول سعی دارند که پیشرفت‌های ایران را مخفی کنند و آن را ناچیز جلوه بدهند درصورتی‌که پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم ولی گاهی خود ما هم پیشرفت‌های ایران را کم می‌گوییم و اگر هم گفتیم برای همین بسیجی‌ها و نیروهای مذهبی گفته می‌شود ولی برای سایر مردم زیاد بازگو نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: دومین فرمان دشمن این است که به مشکلات و نارسایی‌های موجود در نظام ضریب بدهند و سومین فرمان این است که پیشرفت کشورهایی که در منطقه هستند را بزرگ جلوه بدهند.

وی افزود: چهارمین چیزی که به دنبال آن هستند این است اگر ایران به سمت مبارزه با فساد رفت و افراد فاسدی در ادارات و غیره را پیدا کرد آن را به تمام مسئولین بست بدهند و بگویند تمام مسئولین فاسد هستند. درصورتی‌که در زمان امام علی علیه‌السلام نیز اخباری مبنی بر فساد برخی از مسئولین داده می‌شد که آن امام همام دستور بررسی داده و پس از بررسی و اثبات دستور عزل آن مسئول را می‌دادند و در نظام جمهوری هم برخی از افراد فاسد وجود دارند که قوه محترم قضایی پس از بررسی جرم آن‌ها و اثبات، با آن‌ها برخورد مناسب خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: پنجمین دستور و فرمانی که دشمنان در دستور کاردارند این است که مردم را از بهتر شدن اوضاع ناامید کنند و یکی از وظایف مهم روحانیت در ماه مبارک رمضان همین ایجاد امید در بین عموم مردم است.

وی افزود: مورد ششم که در دستور کار ارتش سایبری دشمنان قرارگرفته این است که در هر شورش و اعتراضی که در جمهوری اسلامی ایجاد شد به دنبال کشته سازی باشید و البته این برنامه راه تازه شروع نکرده‌اند و حتی در اوایل دهه هفتاد در مشهد هم این برنامه را اجرا کردند و با کشته سازی در مشهد ایجاد آشوب کردند و در آنجا که شهرداری به دنبال خراب کردن یک‌منزل دربلوارطبرسی به‌منظور گسترش بلوار بود منافقین به سمت یک کودک شلیک و کردند و بعد از کشتن آن کودک، او را بر روی دست گذاشته و در خیابان‌های مشهد گرداندند و ایجاد آشوب کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مورد هفتم که در دستور کار آن‌ها قرارگرفته است این است که از هر بهانه‌ای برای مسخره کردن روحانیت و متدینین استفاده کنند و در بعضی موارد هم حتی دین را هم به سخره بگیرند و در همین راستا برخی از زنان بدحجاب را اجیر کردند تا به‌محض دیدن یک روحانی در فرودگاه و هواپیما و یا جاهای عمومی دیگر حجاب خود را برداشته تام دین و مذهب را به سخره بگیرند و در همین راستا یکی از دستوراتی است که مزدور مسیح علینژاد به نیروهای خود داده است که هر جا نیروی مذهبی دیدید حجاب خود را بردارید و برخی موارد هم به دنبال عادی‌سازی بدحجابی هستند و در همین راستا برخی از گروه‌هایی دستگیر شدند که این‌ها صرفاً با وضعیت بدحجاب از تهران به قم می‌آمدند تا اطراف حرم فقط دور زده و بدحجابی را ترویج و عادی‌سازی کنند.

وی افزود: مورد بعدی و هشتمین مورد که دشمن به دنبال آن است این است که به دنبال آدم‌های ناکارآمد و نالایق در انتخابات هستند و این آدم ناکارآمد را تسری دهند به تمام افراد نظام.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: نهمین دستور به دشمنان این است که به دنبال این هستند تا فساد فرد منتخب مردم را به‌کل نظام منتسب کنند و اگر احیاناً یک فرد فاسد بود آن را به‌کل نظام تسری دهند و این نکته رادارند تأکید می‌کنند که از بالا تا پایین همه‌شان دزد و فاسد هستند و در این دروغ‌پردازی‌ها بسیاری از افراد مطرح نظام را هم متهم به فساد می‌کنند و حتی درجایی گفته بودند که پسران حجت‌الاسلام قرائتی فاسدند که باید گفت اصلاً ایشان پسری ندارد ولی این دروغ را منتشر می‌کنند و افراد عادی هم زودباور می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: آخرین مطلبی که به دنبال آن هستند این است که چهره پاکان و قهرمانان نظام را ناپاک جلوه دهند و نگذارند که به‌عنوان یک اسوه و قهرمان ملی مطرح شوند تا آنجا پیش رفتند که روح‌الله زم خائن به مملکت را شهید اعلام کردند و می‌گویند که حاج قاسم برای مملکت کاری نکرده است در صورت که اگر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سوریه نمی‌جنگید الآن در خیابان‌های شهرهای ما نباید با دشمن مقابله می‌کردیم.

وی در آخر از روحانیون خواست تا در ماه مبارک رمضان بیشتر از پیش به تبیین مسائل بپردازند و گفت: نیاز امروز این است که مبلغین با آگاهی هرچه بیشتر مسائل روز را برای عموم تشریح کنند و به موضوعات تحول در زمینه‌های اعتقادی، اجتماعی و سیاسی بپردازند.

1401/01/13