سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن:

فعالیت‌های قرآنی در ماه رمضان گسترده‌تر اجرا می‌شود

حسین تقی پور خبر داد سازمان دارالقرآن الکریم مثل سنوات گذشته فعالیت‌های قرآنی خود را در ماه رمضان به‌صورت گسترده‌تر در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسین تقی پور- سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم- در گفتگو با خبرنگارسازمان تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری طرح ملی تفسیر در ماه مبارک رمضان گفت: با عنایت به اینکه درماه مبارک رمضان، دل‌های مؤمنین برای پذیرش معارف قرآنی نسبت به سایر ماه‌های سال مساعدتر است افزود: سازمان دارالقرآن الکریم مثل سنوات گذشته فعالیت‌های مختلف قرآنی را در دستور کار خود قرار داده  که به‌صورت وسیع و گسترده در سراسر کشور از روز اول ماه مبارک رمضان به اجرا درمی‌آید.
وی با اشاره به برنامه‌های تفسیری قرآن کریم افزود: این برنامه‌ها در دو قالب فعالیت‌های اصیل و سنتی مانند کرسی‌های تفسیر در مساجد سراسر کشور و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن در ادامه اظهار داشت: به‌موازات این برنامه، برنامه‌های تفسیری در فضای مجازی نیز پیش‌بینی‌شده  که ازجمله آن، طرح ملی تفسیر سوره‌های لقمان و حجرات است که توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد قرائتی تفسیر و تبیین گردیده است.
وی گفت: این طرح به همت سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم و با مشارکت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف مانند آموزش‌وپرورش، معاونت قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیته امداد و دارالقرآن بسیج برگزار می‌شود.
تقی پور در پایان گفت: در این طرح، ضمن اعطای جایزه روزانه به برگزیدگان، در پایان نیز آزمون نهایی برای متقاضیان برگزارشده و به قبول‌شدگان گواهینامه معتبر آموزشی سازمان دارالقرآن الکریم به ارزش ۲۴ ساعت اعطا می‌شود.
یادآوری می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه ملی مجازی قرآن و عترت (ع) به آدرس lms.telavat.ir در این دوره شرکت کنند.

1401/01/15