نهضت ادامه دارد.../ ۴

تبیان؛ دستیار هوشمند زندگی

مجموعه "تبیان" شعار خود را "دستیار هوشمند زندگی" تعریف کرده و سعی کرده با ابزارهای مختلف بتواند در این مسیر قدم بردارد. ابزارهایی که هر کدام در بخشی سعی کردند پاسخگوی نیازهای مختلف خانواده‌های ایرانی باشند و به آنها محتواهایی ارائه کنند که مطمئن، صحیح و قابل اتکا باشد و البته قابلیت دسترسی خوبی برای مخاطب داشته باشد.

تبیان؛ دستیار هوشمند زندگی

مجموعه "تبیان" شعار خود را "دستیار هوشمند زندگی" تعریف کرده و سعی کرده با ابزارهای مختلف بتواند در این مسیر قدم بردارد. ابزارهایی که هر کدام در بخشی سعی کردند پاسخگوی نیازهای مختلف خانواده‌های ایرانی باشند و به آنها محتواهایی ارائه کنند که مطمئن، صحیح و قابل اتکا باشد و البته قابلیت دسترسی خوبی برای مخاطب داشته باشد.

اگر از دهه ۸۰ مشتری اینترنت بوده باشید حتماً به یاد دارید که سایت "تبیان" یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های مجازی ایران بود. زمان گذشت و وب‌سایت‌های اینترنتی جای خود را به شبکه‌های اجتماعی دادند. "تبیان" هم باید خود را با آرایش تازه فضای مجازی روز آمد می‌کرد تا بتواند همچنان مفید باشد و مؤثر.

بچه‌های "تبیان" سعی کرده‌اند از قالب‌های نوین بصری متناسب با فضای مجازی برای تولید محتواهایی خانواده‌محور و جریان‌سازی متناسب با مسائل روز بهره ببرند؛ چیزی که باعث شده بسیاری از کلیپ‌ها، تصویرسازی‌ها و تولیدات کوتاه آنها در این سال‌ها در میان مخاطبین مختلف دست به دست شود. 
احتمالاً خود شما هم خیلی از کارهای بچه‌های "تبیان" را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تماشا کرده‌اید؛ چه ویدیوهای خلاقانه آنها، چه نقاشی‌های دیجیتال و چه تکنیک‌های تازه آنها بر اساس هوش مصنوعی.

از سامانه "پرسان" که مجالی برای پرسش و پاسخ برخط با کارشناسان خبره مسائل مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی است و توانسته با نزدیک به ۱۶ گروه و ۵۵ زیرگروه پاسخگوی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرسش مردم از طریق کارشناسان و خبرگان امر باشد، تا سامانه "همدم" که سعی کرده در روزگار پر هیاهوی اینترنت و فضای مجازی محیط امن و مطمئنی باشد برای پیدا کردن شریک زندگی از طریق واسطه‌های مطمئن و کارشناسان خانواده و روانشناسان. سامانه‌ای که به نوعی نظام روزآمد مدل سنتی معرفی را بین خانواده‌های ایرانی برای ازدواج بود و تا امروز محیط شکل‌گیری بیش از ۱۴۰۰ ازدواج موفق در سراسر کشور که نرخ طلاق آنها در کمال شگفتی نزدیک به صفر است.

و البته "کدومو"؛ مجموعه‌ای که سعی می‌کند محصولات فرهنگی مختلف را از منظر تربیتی و قابلیت ارائه به کودکان و نوجوانان بررسی و به خانواده‌های ایرانی معرفی کند. محیطی که تا امروز بیش از 5 هزار کالای فرهنگی داخلی و خارجی را بررسی کرده و نتیجه آن را با خانواده‌های ایرانی به اشتراک گذاشته و برای خیلی از خانواده‌ها به یک مرجع تخصصی معتبر برای استفاده از کالاهای فرهنگی و هنری فرزندان خود تبدیل شده است.

 

هم‌چنین ببینید:

 

اطلاع نگاشت/ کدومو در سالی که گذشت
https://nehzat.ir/photo/992


 

1404/01/01