مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

مساجد و حضور در مساجد باید تقویت شود/ راه‌اندازی پویش «به توان خدا» ویژه مدارس

حجت‌الاسلام «شریف تبار» گفت: مسجد مأمن و ملجأ همه دلباختگان و محل آرامش است و باید مساجد و حضور در مساجد تقویت شود.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمدمهدی شریف تبار» مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه زنده شدن دوباره دل‌ها و بهار قرآن است، اظهار داشت: نور قرآن پاک کننده زنگار‌ها و غفلت‌ها است.

وی با بیان اینکه امروز یکی از عرصه‌های اخلاق آفرین در جامعه ماه مبارک رمضان است، افزود: ماه مبارک رمضان ماه فرصت و تأمل و تفکر و جامعه پردازی است.

مسجد پایگاه مبارزه با باطل است

حجت الاسلام شریف تبار ادامه داد: مساجد در ماه مبارک رمضان محور بوده و کانون تربیت انسان‌ها به شمار می‌آید.

این مسئول با بیان اینکه مساجد حرکت آفرین در فعالیت‌های اجتماعی بوده و در رویکرد‌های پیرامون نقش آفرین است، بیان داشت: بزرگترین توجهات و اتفاقات تاریخی و تصمیم‌های بزرگ پیامبر در مساجد اتفاق افتاده است و مهمترین پایگاه عقیدتی و فکری و معنوی و پایگاه مبارزه با باطل است.

وی تصریح کرد: مسجد مأمن و ملجأ همه دلباختگان و محل آرامش است و باید مساجد و حضور در مساجد تقویت شود.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی تبلیغی ماه مبارک رمضان گفت: جلسات هم اندیشی و هم افزایی سازمانی و نهادی، تشکیل ستاد عملیات رمضان، کارگروه قرآن و کارگروه امامان محله، برگزاری جلسات ستاد شئون و اعزام روحانیون از جمله اقدامات مقدماتی ماه مبارک رمضان محسوب می‌شود.

راه اندازی پویش «حال خوب من در مسجد»

حجت الاسلام شریف تبار اضافه کرد: همچنین نشست منطقه‌ای تبلیغی در چهار نقطه استان، همایش طلایه‌داران تبلیغ و پویش «حال خوب من در مسجد» از دیگر برنامه‌هاست.

این مسئول تصریح کرد: همچنین جشن روزه اولی‌ها، تکریم ویژه بانو خدیجه (س) و برپایی سفره‌های افطاری مادرانه، افطاری ساده، فضاسازی محیطی، پویش «امید به خدا»، پویش «به توان خدا» ویژه مدارس، توسعه محافل دینی خانگی و تقویت خانواده قرآنی از جمله برنامه‌های این ماه به شمار می‌آید.

وی از برگزاری محافل شب شعر آئینی در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: این مراسم به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) و شب‌های شهادت امام علی (ع) با حضور شاعران برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شریف تبار برگزاری محافل کرسی‌هی تلاوت قرآن، هر مسجد یک پایگاه قرآنی و تولید ۲۰ برنامه محتوایی کودک را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه ۳ هزار مبلغ و مبلغه در سطح استان مشغول فعالیت است، ادامه داد: نگاه مسجد جامعه پردازی است و فعالیت‌ها باید مردم محور باشد.

این مسئول با بیان اینکه جامعه امروز نیاز به جهاد تبیین دارد، تصریح کرد: امیدآفرینی مورد نظر رهبر معظم انقلاب مدنظر است و در این راستا جزوه‌های محتوایی تبلیغی آماده و در اختیار مبلغین قرار گرفت.

مساجد و حضور در مساجد باید تقویت شود/ راه‌اندازی پویش «به توان خدا» ویژه مدارس

1401/01/17