به مناسبت ماه رمضان

۸۰ مبلغ به مناطق مختلف بردسکن اعزام شدند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن از اعزام ۸۰ مبلغ دینی برادر و خواهر به مناسبت ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام هادی شکاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: عمده برنامه‌های مبلغان دینی در ایام ماه مبارک رمضان شامل فعالیت‌های قرآنی، ترویج سبک زندگی اسلامی و تقویت بنیان خانواده، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین، برگزاری نماز جماعت، تفسیر قرآن و پاسخگویی به مسائل شرعی و همچنین همکاری در اجرای طرح‌های مواسات و همدلی مؤمنانه، توزیع بسته‌های معیشتی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به مناسبت این ماه با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی همچنین از تشکیل ۲۵۰ جلسه دوره قرائت قرآن در سطح شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: ۴۰ درصد دوره‌های قرائت قرآن ثبت و دارای پرونده هستند که می‌طلبد دیگر جلسات نیز نسبت به ثبت دوره خود اقدام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن، با بیان اینکه تلاش همکاران ما بر این است که در این ماه مبارک از تمامی ظرفیت‌های بومی شهرستان بردسکن در بحث تبلیغ استفاده شود، بیان کرد: تفسیر سوره نور با موضوع سبک زندگی عفیفانه به عنوان تفسیر منتخب به صورت سراسری در ماه مبارک رمضان است.

وی با تأکید بر اینکه ماه مبارک رمضان، فضای بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است، مطرح کرد: در شهرستان بردسکن ۸۰ پایگاه تفسیر سوره نور همه روزه در ماه مبارک رمضان در مساجد برپا است و پایگاه تخصصی این تفسیر نیز توسط حجت‌الاسلام امینی امام‌جمعه بردسکن در محل مسجد جامع بعد از اقامه نماز ظهر و عصر تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

شکاری با اعلام اینکه در پایگاه‌های تفسیر سوره نور به طور میانگین بیش از ۲۰۰۰  نفر از نمازگزاران شرکت دارند، افزود: اداراتی که آمادگی برگزاری جلسات تفسیر سوره نور را در ماه مبارک رمضان داشته باشند اداره تبلیغات اسلامی استقبال می‌کند و در پایان ضمن برگزاری آزمون، گواهینامه تفسیر سوره مبارکه نور برای کارمندان نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری معظم انقلاب در خصوص شعار سال و جهاد تبیین بیان کرد: جهاد تبیین و کمک به تحقق شعار سال در حوزه ترویج و تبلیغ از اولویت‌های کاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن، تصریح کرد: ماه رمضان فرصت خوبی برای همه به خصوص جوانان برای پر کردن صفوف نماز جمعه و جماعت و بهره بردن از سخنرانی مبلغان مذهبی است، همچنین رمضان، ماه خودسازی و تطهیر نفس، عبادت و بندگی خدا با صیام، قیام و ماه نزول قرآن و میهمانی خداست.

وی در پایان تأکید کرد: باید از فرصت ماه رمضان حداکثر استفاده را برد و با برنامه‌ریزی مناسب در ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی تلاش کرد.

۸۰ مبلغ به مناطق مختلف بردسکن اعزام شدند

1401/01/17