مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد؛

ضرورت پرداختن دستگاه‌های فرهنگی به مقوله جهاد تبیین

حجت‌الاسلام والمسلمین سیفایی تاکید کرد: جهاد تبیین را گاها با جهاد توجیه اشتباه می گیرند لذا جهاد تبیین به معنای پوشاندن ضعف ها و ناکارآمدی ها نیست بلکه دیدن یک سطح بالاتری از مسأله است و ضرورت دارد دستگاه‌های فرهنگی به طور جدی به مقوله جهاد تبیین بپردازند.

ضرورت پرداختن دستگاه‌های فرهنگی به مقوله جهاد تبیین

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سیفایی مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر فضاسازی مناسب شهری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: می‌بایست شهر حال و هوای ماه مبارک رمضان به خود بگیرد لذا انجام فضاسازی سطح شهر از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی رمضان را یکی از بهترین فرصت ها برای جهاد تبیین دانست و از علما و روحانیون خواست پرچم جهاد تبیین را که یک درخواست قرآنی و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است برافراشته نگه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیفایی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین از دیدگاه مقام معظم رهبری افزود: این موضوع آن چنان حایز اهمیت است که ایشان به کرات از این نوع جهاد یاد کرده و مورد تاکید مکرر قرار داده اند لذا باید جدای از سایر مسائل، به آن نگریسته و پرداخته شود.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی همچنین تاکید کرد: جهاد تبیین را گاها با «جهاد توجیه» اشتباه می گیرند درحالی که جهاد تبیین به معنای پوشاندن ضعف ها و ناکارآمدی ها نیست بلکه دیدن یک سطح بالاتری از مسأله است لذا ضرورت دارد دستگاه‌های فرهنگی به طور جدی به مقوله جهاد تبیین بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیفایی در ادامه ضمن تفسیر آیات سوره احزاب به اهمیت جهاد تبیین پرداخت.

1401/01/21