مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

۹۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند

حجت‌الاسلام انصاری راد گفت: در ماه مبارک رمضان ۹٠٠ نفر مبلغ به مساجد، حسینیه ها، هیئت‌های مذهبی و سایر مراکز مورد نیاز اعزام شده اند که از این تعداد، ۴٠٠ نفر خارج از استان از شهرستان‌های مشهد مقدس و قم و ۵٠٠ نفر مبلغان بومی و ساکن استان هستند.

۹۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد - مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان- در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی، با بیان اینکه ماه رمضان ماه رحمت و گشایش‌های متعدد الهی است و باید از برکات این ماه بهره‌مند شویم، اظهار کرد: یکی از برکات این ماه مبارک، بهره مندی توده مردم از مناجات ها، دعاخوانی‌ها و ختم قرآن‌های دسته جمعی است.

وی افزود: در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های تبلیغی حضوری، کاهش چشمگیری داشت و عمده فعالیت‌ها به صورت تبلیغ مجازی انجام شد و در سال بعد با گسترش واکسیناسیون و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تبلیغ حضوری افزایش یافت و در سال جاری با مطلوب‌تر شدن شرایط و با تأکید بر دستورالعمل‌های بهداشتی، اعزام حضوری رشد خیلی بیشتری پیدا کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان به اهمیت اعزام مبلغ دینی در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: روحانیون و مبلغان دینی از ابتدای ماه رمضان تا پایان عید فطر در مناطق مختلف استان حضور خواهند داشت و احکام و مسایل دینی و …را برای مردم بازگو کرده و ترویج می‌دهند.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده مبلغان در مناطق مختلف استان هرمزگان و با بیان اینکه ماموریت این مبلغان ، صرفا برپایی نماز جماعت نیست، افزود: سخنرانی دینی و مذهبی در مساجد، آموزش صحیح قرائت قرآن کریم و اقامه نماز، احیای لیالی قدر در شب‌های نوزدهم، بیستم و بیست و یکم ماه مبارک، اقامه نماز عید سعید فطر و سخنرانی در خصوص اهمیت تشریح جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب از جمله برنامه‌های پیش بینی شده مبلغان در ماه میهمانی خدا است.

وی اذعان داشت: در ماه مبارک رمضان تعداد۹٠٠ نفر مبلغ به مساجد، حسینیه ها، هیئت‌های مذهبی و سایر مراکز مورد نیاز اعزام شده اند که از این تعداد ۴٠٠ نفر خارج از استان، از شهرستان‌های مشهد مقدس و قم و ۵٠٠ نفر مبلغان بومی و ساکن استان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: این مبلغان در راستای جهاد تبیین و توسعه خدمات اجتماعی مردم محور و امید آفرینی در ماه امید با رویکرد جهاد تبیین به امر مهم تبیلغ مشغول هستند.

1401/01/21