مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

زبان هنر منجر به پایداری پیام‌های اسلام شده است

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری گفت: زبان فاخر هنر منجر به پایداری پیام‌های مهم اسلام مانند قرآن و نهج البلاغه شده و هنرمند متعهد و متخصص انقلابی مانند شهيد پرچمدار انقلاب است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهردردیدار با شاعران و نویسندگان این استان اظهار کرد: کلام وحی و قرآن  چنانچه از ظرفیت هنری برخوردار نبود ماندگاری لازم را نداشت و به‌عنوان معجزه پیامبر مطرح نمی‌شد.

وی افزود: علت ماندگاری قرآن کریم نیز زیبایی‌های هنری آن است و این رویکرد در ارتباط با نهج البلاغه امام علی (ع) نیز ماندگار است.

طاهری ادامه داد: برای نمونه اگر كلام حضرت امیرالمؤمنین فاقد استدلال‌؛ منطق، هنر و بلاغت بود نهج البلاغه پس از گذشت ۱۴ قرن ماندگاری نداشت.

وی اظهار کرد: اکنون دشمن با بهره‌گیری ازتمام ظرفیت‎‌های هنری شامل شعر، داستان، فیلم، پادکست، کلیپ و... هجمه‌هاي ناجوانمردانه‌‎ای را بر ضد معارف دینی و انقلابی آغاز کرده است، همچنين برای دشمن نیز تفاوتی ندارد که حرف قرآن  یا امام راحل را زیر سؤال ببرد چراکه خوب می‌داند اکنون جریان انقلاب پرچم‎دار حرکت قرآنی و مبارزه با نظام سلطه  است و در اين ميان هنرمند متعهد و متخصص انقلابی مانند شهيد پرچمدار انقلاب است لذا در چنین شرایطی است که رهبر معظم انقلاب این صحنه را به نام جنگ رسانه‌ای تعبیر کردند.

طاهری یادآور شد: در این جنگ کسی پیشران و پیشتاز است که جریان هنر انقلابی را به‌خوبی درک کرده و بتواند آرمان‎‌های بلند تمدنی انقلاب را با ابزار هنر به صورت جذاب ارائه کند.

گفتني است، در این نشست که به منظور گرامیداشت هفته هنر انقلاب برگزار شد غلامرضا ابراهیمی، اسکندراحمدنیا، بهراد باغبانی نیک، سبحان زنگی، محمد مرادی، دانیال ایزدی، دانیال زارع شعرخوانی و حسین فیروزه و زینب عمرانی جدیدترین داستان‌های خود را با موضوع انقلاب اسلامی خوانش کردند.

1401/01/23