معاون اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی در نشست با علمای شیعه و اهل سنت هرمزگان:

اسلام اجازه بی تفاوتی در برابر مساله فلسطین را نمی‌دهد

حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه اصل و اساس اسلام، مقابله با استکبار و ظلم است، گفت: اسلام به ما مسلمانان اجازه نمی‌دهد که در برابر مساله فلسطین بی تفاوت باشیم.

اسلام  اجازه بی تفاوتی در برابر مساله فلسطین را نمی‌دهد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اصغر کمالی - معاون اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلام-  در نشست با علمای شیعه و اهل تسنن استان هرمزگان اظهار کرد: چند سالی است که ابلاغیه های مرکز این است که نگاه ها به موضوع مهم اتحاد و انسجام معطوف گردد،  لذا نشست های مشترک بین علمای شیعه و اهل تسنن با هدف ارائه راهکار و ایده های کارساز در راستای مساله مهم استکبارستیزی و قدس شریف و همچنین بیت المقدس و فلسطین تشکیل می شود تا همفکری صورت گیرد، این نظرات و پیشنهادات باید در ماه رمضان و بعد از این ماه مبارک، در شهرستان های استان نیز پیاده سازی شود.

وی افزود:  استکبار جهانی و رژیم صهیونیسم جدیدا دو رویکرد را در اهداف خودشان قرار داده اند و با این دو رویکرد با مساله فلسطین برخورد می کنند، نخست انحراف مساله فلسطین از یک مساله جهانی و اسلامی،  به یک دعوای یهودی- مسلمان در درون فلسطین و اینکه یک دعوای قومیتی کوچک است و استکبار جهانی در حال حاضر این رویکرد را از طریق شبکه های ماهواره ای و رسانه های جمعی درحال نشر دادن است که جهان اسلام قصد معامله با اسرائیل را دارد؟ لذا باید نسل جوان را نسبت به مساله مهم فلسطین و نگاه جدید استکبار و رژیم اسرائیل آگاهی و بصیرت ببخشیم.

حجت الاسلام کمالی ادامه داد: استکبار و رژیم کودک کش اسرائیل این مساله را عنوان می کنند که چرا جهان اسلام با اسرائیل تا این حد مشکل دارید؟ اینان یک عده آواره و قوم سرگردان بوده اند که به میهن اجدادی خودشان بازگشته اند. و این نکته را به صورت گسترده ، تبلیغ می کنند و خدایی ناکرده ممکن است جوان ما در برابر این رویکرد جدید استکبار، پایش سست شود. لذا باید به نسل جوان تبیین شود که مساله فلسطین و بیت المقدس یک دعوای قومیتی نیست و مساله خیلی فراتر از این هاست.

معاون اداره کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در راستای تبیین این مساله مهم، باید ابتدا ساحت انسانی آن را مورد بررسی قرار دهیم . یک انسان فارغ از همه پایبندی های اعتقادی و اخلاقی، وقتی با خوی عصبیت اسرائیل مواجه می شود در مقابل آنان می ایستد،اما  آنگاه این مساله مهم را در برابر عده ای خاص، عربی جلوه می دهند و توقع دارند کسی در برابر خوی زشت و غیر انسانی آنان ایستادگی نکنند؟

وی بیان داشت: در جامعه مخاطبان اعم از شیعه و اهل تسنن، باید این مساله مهم را نشر و گسترش دهیم تا مخاطبان در جریان چرایی مقابله با رژیم کودک کش اسرائیل قرار گیرند. از طرفی، دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی بر ظلم ستیزی دارد لذا اسلام به ما مسلمانان اجازه نمی دهد که در برابر مساله فلسطین بی تفاوت باشیم. با برگزاری جلسات و کلاس ها، باید این مهم را برای مخاطبان نهادینه کنیم که اصل و اساس اسلام مقابله با استکبار و ظلم است.

1401/02/04