مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

جهاد تبیین با تجمیع ظرفیت‌های فرهنگي دینی بر مبنای عقلانیت محقق مي‌شود

حجت‌الاسلام انصاری گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین نیازی به بودجه ندارد و یک فعالیت کلامی، گفتاری و تحلیلی است که باید ظرفیت‌های حوزه فرهنگ دینی بر مبنای عقلانیت و موقعیت‌ها در میدان در کنار هم قرار گیرند تا جهاد تبیین عملیاتی و اجرایی شود.

جهاد تبیین با تجمیع ظرفیت‌های فرهنگي دینی بر مبنای عقلانیت محقق مي‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشستي با مسئولان هیئات مذهبی و مداحان استان كه در سالن اجتماعات اداره كل تبليغات اسلامي اين استان برگزار شد اظهار کرد: ظرفیت مداحان و همچنین ظرفیت عناصر قرآنی در کنار سایر ظرفیت‌های حوزه فرهنگ دینی برای جامعه ما بسیار ارزشمند است و باید از این ظرفیت‌هایی مانند «مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، حافظان و قاریان قرآن کریم و معلمان قرآنی» به نحو احسن استفاده کنیم.

وی افزود: جهاد تبیین به عنوان حلقه ای است که می تواند تمام این ظرفیت‌ها را به هم پیوند دهد تا اوامر حكيمانه رهبرمعظم انقلاب به منصه ظهور برسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: این محور توسط رهبر معظم انقلاب تعیین و تبیین شده و ما به عنوان سربازان حضرت آقا ، بایستی در این مسیر حرکت کنیم. جهاد تبیین نیز جزو یکی از موضوعات جدی است . مقام معظم رهبری چندین موضوع را مدنظر قرار دادند که یکی از این محورها همان تبلیغ گفتمان ساز است که تبلیغ باید گفتمان ساز و جریان‌ساز باشد و جامعه را به حرکت در بیاورد.

حجت الاسلام انصاری راد همچنین اضافه کرد: معظم له علاوه بر موضوع مهم تبلیغ گفتمان ساز، مسئله مهم جمعیت را نیز بیان فرموده اند و افزایش جمعیت به عنوان یکی از مطالبات مهم و اساسی ایشان مطرح است.

وی ابراز داشت: ما به عنوان فردی یا جامعه یا گروهی که دنباله روی رهبری هستیم باید بتوانیم از این ظرفیت های در اختیار که قبلا ذکر شد بهره لازم را ببریم. البته جهاد تبیین هم هزینه چندانی ندارد که به دنبال این باشیم که بودجه پیشنهاد کنیم و تصویب شود و چنین اذعان بداریم که جهاد تبیین هم هزینه محور است، این گونه نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که جهاد تبیین نیازی به بودجه ندارد و یک فعالیت کلامی، گفتاری و تحلیلی است که بایستی ظرفیت های حوزه فرهنگ دینی بر مبنای عقلانیت و موقعیت ها در میدان در کنار هم قرار گیرند تا جهاد تبیین عملیاتی و اجرایی شود و این کار شدنی است.

حجت الاسلام انصاری راد به ظرفیت بسیار خوب مبلغان و شبکه عظیم تبلیغ در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: بیش از 1500 نفر مبلغ می توانند در عرصه جهاد تبلیغ پیشتاز باشند، مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز ظرفیت بزرگی هستند که قادرند در حد توان و بینش و آگاهی خود به تبیین و تشریح این موضوع بپردازند.

1401/02/07