مدیرکل حوزه هنری استان قزوین:

رهاورد رویداد پیشگام آشنایی با مسیر مطالبه‌گری است

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین بیان کرد: رهاورد رویداد پیشگام برای مطالبه‌گران، شناخت از مسیر است.

رهاورد رویداد پیشگام آشنایی با مسیر مطالبه‌گری است

به گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي،محمدرضا امامقلی مدیرکل حوزه هنری استان قزوین در خصوص طرح پیشگام اذعان کرد: طرح پیشگام کمک به طرح و حل مسائل با مشارکت کنش گران مردمی است.

وی ادامه داد: رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای در گرو تدوین، تبیین و جاری سازی الگوی پیشرفت آن جامعه است و این الگو در کشور ما در ادوار مختلف به اشکال متفاوتی اجرا شده است.

امامقلی تبیین کرد: البته در غرب هم الگوهای توسعه مدام در حال پایش و بروز رسانی هستند، آنچه مسلم است پیشرفت با مشارکت و عاملیت خود مردم محقق می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: سازماندهی و آموزش گروه‌های کنش گر از جمله دانشجویان هر زیست بوم و توانمند کردن آنها متناسب با مسائل بوم امری با اهمیت است اما مهم‌تر از این مقوله شبکه سازی و استمرار ارتباط این افراد با حلقه‌های تفکر است که موجب رشد گروه و توسعه فعالیتش خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت رویداد پیشگام بیان کرد: اهمیت این رویداد سازوکار اجرای آن و موفقیت در این شبکه سازی است.

مدیرکل حوزه هنری استان قزوین اضافه کرد: فراموش نکنیم نمونه آفرینی از این جریان و حل مسئله در مقابل دیدگان مردم به کمک خودشان نیز با اهمیت است.

وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌های مطالبه‌گران شناخت مشکل است مطرح کرد: از دیگر مشکلات مطالبه‌گران ارزیابی و صحت سنجی و صورت بندی آن به شکلی است که وضع موجود و مطلوب و مسیر رسیدن به مطلوب مشخص شود.

امامقلی گفت: در حقیقت فرآیند صورت بندی از مشکل به مسئله و پیگیری روشمند آن یکی از ضروری‌ترین توانمندی‌ها است.

این مسئول در پایان یادآور شد: رهاورد رویداد پیشگام برای مطالبه‌گران همین شناخت از مسیر است.

1400/08/09