حجت الاسلام والمسلمین قمی در اختتامیه مهرواره هوای نو:

اگر امروز می‌توانیم «در هوای هیئت نفسی تازه کنیم» به برکت راه امام است    

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در آئین اختتامیه «نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی» از هیئت به عنوان شایسته‌ترین تقدیر‌ها یاد کرد و گفت: اگر امروز می‌توانیم در هوای هیئت نفسی تازه کنیم حتماً به برکت راه امام خمینی (ره) است.  

 

اگر امروز می‌توانیم «در هوای هیئت نفسی تازه کنیم» به برکت راه امام است  

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، در این آئین اختتامیه نخستین مهرواره برگزیدگان سال هیأت و تشکل‌های دینی» که شب گذشته شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ و با استقبال جمع کثیری از دوستاران هیات در تالار وحدت برگزار شد و تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تشبیه «فرهنگ» به هوایی تازه اظهار داشت: اگر فرهنگ هوایی است که جامعه در آن تنفس می‌کند در زمانه امتحانات سخت؛ حتماً اهتمام به این ضرورت نمایان‌تر می‌شود. این درحالی است که مقام معظم رهبری از لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ بار‌ها سخن گفتند و اگر در این زمینه به حداقل‌ها بسنده کنیم، بی شک؛ کاری ناروا خواهد بود.
به گفته وی باید رشد و رأفت بر پایه و لایت، توحید و عدالت در جامعه رقم بخورد و اگرخواستار رشد و تحول درجامعه هستیم حتماً مقدمه رشد فرهنگی در جامعه «تحول در ساختار‌های بین الاذهانی در مقابل تحریف و روایت‌ها» خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی با اشاره به جهاد تبین، هیئات را کانون جهاد تبیین و خیمه گاه و دژ کلمه حق و مروج اسلام ناب عنوان کرد و یاد آور شد: اسلام ناب همان اسلام عاشورایی است و بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، تک تک افراد هیاتی، تبیین گر اسلام ناب خواهند بود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ مزیت هیئات را رجوع به معیار‌ها دانست است و تاکید کرد: هنگامی که معیار باشد شک و تردید از میان خواهد رفت و هرگز جای جلاد و شهید عوض نخواهد شد.
وی، هیئات را شایسته‌ترین تقدیر‌ها دانست و با اشاره به مسیر حرکت امام خمینی (ره) اظهار داشت: به برکت حرکت امام خمینی (ره) است که ما امروز می‌توانیم در هوای هیأت نفسی تازه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قمی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین و تواصی به حق و صبر اشاره کرد و یاد آور شد که تواصی به حق و صبر در مجامع تخصصی و زیرزمین‌های حوزوی و دانشگاه‌ها رخ نخواهد داد بلکه نیازمند «تبیین زینبی (س)» به گستره یک جامعه است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان؛ تبیین زینبی (س) را به جهاد در مقابل دشمن تشبیه کرد و بهترین راه این مجاهدت را سوق دادن مردم به سمت حیات طیبه و سبک زندگی درست عنوان کرد و با یادی از شهید سلیمانی؛ هویت و شناسنامه همه ملت ایران را هویت امام حسینی ذکر کرد.

 

 

 

1401/02/25