همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران؛

تجمع بزرگ دختران فاطمی و حاج قاسم در قشم برگزار می‌شود

رییس تبلیغات اسلامی قشم از برگزاری تجمع بزرگ «دختران فاطمی» و «دختران حاج قاسم» همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختران در نخستین روز از دهه کرامت در محوطه بیرونی امامزاده سید مظفر (ع) سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

تجمع بزرگ دختران فاطمی و حاج قاسم در قشم برگزار می شود

نهضت: حجت الاسلام احمد غلامی در گفتگو با خبرنگارایرنا برنامه‌های این اداره در دهه کرامت امسال را تشریح کرد و گفت: ویژه برنامه‌های جشن‌های مردمی این دهه در جزیره قشم نگین خلیج فارس از روز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا روز ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.
وی ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه جشن دهه کرامت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در طول این دهه از روز یازدهم تا روز بیست و یکم خرداد ۱۴۰۱ در همه مساجد شهرستان و به طور خاص در مساجد مزین به نام امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.
رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: برنامه‌ریزی لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در تعامل با دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، منطبق با عناوین پیشنهادی شورای هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت در دستور کار قرار گرفته و با توجه به شرایط موجود، برگزاری مسابقات کتابخانی، گفتمان دینی در مدارس و راه‌اندازی کاروان شادی با نام (شمیم کرامت) ویژه ایام پر برکت دهه کرامت و به ویژه سالروز ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در سطح جزیره قشم انجام خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم رسمی کشور روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا (ص) محسوب می‌شود که به‌مناسبت روز پنجم ذی‌القعده (۱۵ خردادماه) که امسال مصادف با قیام خونین ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ می‌باشد مراسم تبین اندیشه‌های تقریبی امام خمینی در بندر لافت جزیره قشم برگزار خواهد شد.
اول ذی القعده ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم این ماه و ولادت امام رضا (ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است.

1401/03/02