رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد عنوان کرد؛

مسجد پویا حلال معضلات اجتماعى، فرهنگى و عبادى جامعه است

حجت الاسلام مهدی براتیان گفت: مسجد پویا و فعال تعیین‌کننده ارکان اجتماعی، فرهنگی و عبادی جامعه است و با پویاتر شدن این سنگر می‌توان مشکلات جامعه را بررسی و رفع کرد.

مسجد پویا حلال معضلات اجتماعى، فرهنگى و عبادى جامعه است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی براتیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد، امروز در بازدید از مساجد روستایی و دیدار با ارکان مساجد، اظهار کرد: توانمندسازی امامان محله و روستا موجب پویایی مسجد و ارکان آن می‌شود که با بهره گیری از این مسئله می‌توان از تمام ظرفیت‌های موجود در مساجد به نفع مردم استفاده کرد.

وی افزود: مسجد از مهم‌ترین نهادهای جامعه‌ی اسلامی با کارکردی چندمنظوره به شمار می‌آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقشی بنیادین و اصلی ایفا نموده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه است و کارآمد شدن مساجد موجب رشد و تعالی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... می‌شود.

وی تصریح کرد: در صدر اسلام مسجد کوفه محل مشورت، قضاوت، سؤال و جواب، عبادت و دیگر امور بود و مساجد امروز باید به محور فعالیت‌های دینی و فرهنگی در جامعه‌ی اسلامی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام براتیان افزود: مؤمنین باید مسجد را به‌عنوان محور فعالیت‌های خودشان قرار بدهند حتی برنامه‌ی روزانه‌ی خود را با توجه به‌وقت نماز در مسجد تنظیم کنند و قرار ملاقات خود را در مسجد قرار دهند.

وی تأکید کرد: مسجد باید به‌گونه‌ای باشد که همه‌ی مردم به‌راحتی در برنامه‌های آن شرکت کنند و نباید مسجد در اختیار حزب یا گروه خاصی باشد؛ چون این مسئله باعث می‌شود عده‌ای از مردم به مسجد نیایند.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در پایان افزود: روحانی مسجد باید امام محله خود باشد و از احوال همه افراد ساکن در آن محله مطلع باشد همچون طبیبی دوار به دنبال رفع مشکلات جامعه باشد که اگر این‌گونه باشد، وضعیت فرهنگی و دینی مردم هم بهتر می‌شود.


1400/08/10