از شخصیت های محور وحدت و تقریب در شهرستان تایباد تجلیل شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد از برگزاری مراسم تجلیل از شخصیت های محور وحدت و تقریب در این شهرستان خبر داد.

از شخصیت های محور وحدت و تقریب در شهرستان تایباد تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی اصغر علیپور رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: به پاس خدمات سالیان متمادی در راستای وحدت و تقریب از ۷ نفر از شخصیتهای وحدت آفرین و تقریبی شهرستان های تایباد و باخرز تجلیل شد.

وی افزود: این مراسم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، ائمه جمعه و علمای تشیع و تسنن و جمعی از فرهیختگان و معتمدین شیعه و اهل سنت در سالن مفاخر شهرستان تایباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی اصغر علیپور افزود: ترویج سبک زندگی تقریبی در منطقه و ثبت و ضبط زندگی و اقدامات علمای تسنن و تشیع برای نسل آینده از اهداف این مراسم بود و شخصیت های تقریبی که انتخاب شدند گام های بلندی در عرصه وحدت و اتحاد و نقش کم نظیر و پربرکتی در زمینه تقریب مذاهب ایفا کرده اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد ادامه داد: خواست مردم نیز بوده است تا نام و یاد علمای تقریبی شهرستان زنده نگه داشته شود؛ زیرا این افراد الگوی مناسبی در اخلاق و گفتار در حوزه‌های مختلف اجتماعی هستند.

حجت‌الاسلام علیپور بیان کرد: آیت الله محدثی امام جمعه سابق تایباد، مرحوم مولوی صالحی اولین امام جمعه اهل سنت تایباد، مرحوم مولوی فاضلی امام جمعه اهل سنت سابق، مرحوم مولوی کریمدادی موسس حوزه عملیه مولانا، مولوی شیخ احمدی امام جمعه باخرز و مرحوم مولوی علیبایی امام جمعه مشهد ریزه، از شخصیت‌های تقریبی شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: این شخصیت‌ها در حوزه اتحاد اهل سنت و تشیع در تایباد و باخرز اقدامات قابل توجهی انجام داده اند که نباید فراموش شوند.

در پایان با اهدای لوح تقدیر، کارت هدیه وتندیس از سال‌ها تلاش شخصیت‌های شاخص وحدت در شهرستان‌های تایباد و باخرز تجلیل شد.

1400/08/10