برگزاری طرح «رحله» در شهرستان خواف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خواف از برگزاری طرح «رحله» از ابتدای تیرماه در خواف خبر داد.

برگزاری طرح «رحله» در شهرستان خواف

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی،  حجت‌الاسلام محمد زنگنه با اعلام این خبر گفت: در قالب این طرح از گروه‌های سنی ۱۲ تا ۲۴ سال ثبت نام می‌شود و از بین این افراد کسانی که در امر حفظ قرآن توانمند هستند استعدادیابی می‌شود. در خصوص برنامه‌های تابستانی و اوقات فراغت، در مباحث قرآنی طرح‌های بسیار خوبی امسال برنامه‌ریزی شده که طرح «رحله» از جمله آن است و در این طرح ثبت نام شدگان از ابتدای تیرماه در یکی از مدارس شبانه روزی که با آموزش و پرورش هماهنگ شده، اسکان خواهند داشت و به امر حفظ قرآن مبادرت خواهند پرداخت.
حجت الاسلام زنگنه ابراز داشت: در قالب این طرح ثبت نام شدگان بصورت شبانه روزی جزء سی و جزء یکم قرآن را با کمک مربیان و اساتید استانی که در شهرستان حضور می‌یابند، حفظ خواهند کرد.

در اولویت قرار دادن کلاس‌های حفظ قرائت و تجوید قرآن
وی با اشاره به اینکه در همه روستا‌ها به مبلغان ابلاغ کرده‌ایم که کلاس‌های حفظ قرائت و تجوید قرآن را در اولویت کاری خود قرار دهند، گفت: طرح تحکیم بنیان خانواده در اوقات فراغت نیز در دستور کار قرار گرفته و به مبلغین ابلاغ شده است.  در قالب این طرح دوره‌های آموزشی برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.
زنگنه خاطرنشان کرد: جهت برگزاری هرچه بهتر اوقات فراغت با ادارات مختلف هماهنگی‌های لازم انجام شده که از جمله آن، هماهنگی با اداره ورزش و جوانان جهت برگزاری برنامه‌های ورزشی است.
وی افزود: بر این اساس در تمام روستا‌هایی که روحانی مستقر داریم برنامه‌های طرح اوقات فراغت و برنامه‌های ورزشی نیز اجرا خواهد شد.

1401/03/23