رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار

تبلیغات اسلامی، نقش مهم و اساسی در ترویج ارزش های دینی بر عهده دارد

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار با تاکید بر اهمیت فعالیت تبلیغات اسلامی گفت: تبلیغات اسلامی نقش مهمی در ترویج ارزش های دینی و آرمان های انقلاب بر عهده دارد.

تبلیغات اسلامی، نقش مهم و اساسی در ترویج  ارزش های دینی بر عهده دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام جلیل مختاری نیا در خطبه های پیش از نماز جمعه ، ضمن تبریک سالروز  تاسیس تبلیغات اسلامی اظهار داشت: تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد دینی نقش محوری و اساسی در اعتلای ارزش های دینی و انقلابی در جامعه برعهده دارد و ما وظیفه داریم با برنامه های ریزی هدفمند و منظم با کمک تمامی دستگاه‌های اجرایی برای ترویج و تبلیغ دین اسلام هم جانبه تلاش کنیم.

وی افزود:سازمان تبلیغات اسلامی نهادی منتسب به دین است و برای خدمت در این ساحت و تبلیغ معارف و احیای شعائر دینی و ارزش های انقلاب در جامعه تشکیل شده و بر همین اساس، اقدامات و تلاش های صورت گرفته در این مجموعه نیز باید برای حفظ شان این جایگاه انجام شوند.

وی به خدمات و اقدامات انجام شده توسط سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره کرده و گفت: اداره تبلیغات اسلامی بیجار نیز با تمام توان در راستای ترویج دین و فرهنگ اسلامی و تمامی زمینه‌ها تلاش‌های بسیاری کرده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار تلاش این اداره را در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) در خصوص خدمت به مردم دانست و بیان کرد: همه ساله گستره جغرافیایی خدمات و اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر شده و به تبع آن نیز اداره تبلیغات اسلامی بیجار فعالیت‌های ویژه خود را به روستاها بسط و گسترش داده است.

وی از اعزام بیش از 3هزار مبلغ به روستاهای این شهرستان در مناسبت های مختلف سال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

حجت الاسلام مختاری نیا به اهمیت جهاد تبیین اشاره و عنوان کرد: تبلیغات اسلامی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌هایی اعم از هیئات‌مذهبی، مداحان، مبلغین، کانون‌ها و مؤسسات قرآنی در جهاد تبیین فعالیت کند.

حجت‌الاسلام مختاری نیا در پایان به مهمترین برنامه های پیش روی این اداره در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: افزایش برگزاری گفتمان‌های دینی با بهره گیری از توان اساتید مجرب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع آسیب‌های اجتماعی در مناطق روستایی و محروم مورد هدف، جذب استعدادهای قرآنی، جذب دانش‌آموزان و آشنایی با رشته معارف اسلامی و اعزام مبلغ به مناطق دور دست و حتی چند خانواری در مناسبت‌های مختلف را از جمله برنامه‌های شاخص در نظر گرفته در طی سال‌جاری عنوان کرد.

1401/03/28