نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

سبک زندگی علمی و عملی علامه حسن‌زاده آملی استخراج شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: سبک زندگی علمی و عملی علامه حسن‌زاده آملی استخراج شود و در اختیار محققان برای تحول در سبک زندگی جامعه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر چهارشنبه در نشست علمی تبیین ابعاد شخصیتی علامه حسن زاده آملی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و به مناسبت فرارسیدن چهلمین روز ارتحال این عالم ربّانی در مجتمع فرهنگی کوثر شهر تبریز برگزار شد، گفت: سبک زندگی علمی و عملی آیت الله حسن‌زاده آملی باید توسط شاگردان برجسته‌ این فقیه و حکیم استخراج و در اختیار محققینی که برای تحول در سبک زندگی جامعه در ذیل بیانیه‌ ‌گام دوم انقلاب در حال تحقیق و پژوهش هستند، قرار گیرد.

وی سپس ادامه داد: راه‌اندازی طرح مطالعاتی آثار ارزنده‌ علامه حسن‌زاده آملی در جهت ساحت‌سازی علوم انسانی برای مراکز علمی و مسئول در حیطه‌ اسلامی‌سازی علوم انسانی و اصحاب فکر و اندیشه نیز باید در اولویت باشد.

آل هاشم افزود: همچنین باید در راستای تحقق بخشیدن میدانی به بیانیه‌ گام دوم انقلاب، سبک زندگی علمی و عملی آیت الله حسن‌زاده آملی توسط شاگردان برجسته‌ این فقیه و حکیم استخراج و در اختیار محققینی که برای تحول در سبک زندگی جامعه در ذیل بیانیه‌ ‌گام دوم انقلاب در حال تحقیق و پژوهش هستند، قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه علامه حسن‌زاده آملی یکی از سنگربانان اصیل عرصه‌ فرهنگ اسلامی بود، گفت: برای اصحاب تفکر و تفقه پوشیده نیست که آثار گرانقدر این حکیم الهی می‌تواند تکیه‌گاه بسیار محکمی در راستای تأمین پشتوانه‌ معرفتی در علوم انسانی باشد.

وی ادامه داد: این عالم ربّانی یک روحانی دانشمند و ذوفنون و به تعبیر رهبر معظم انقلاب از چهره‌های نادر و فاخری بود که نمونه‌های معدودی از آن در هر دوره چشم و دل آشنایان را نوازش داده و دانش و معرفت او را در دل‌هایشان جاری کرده است.

آل هاشم با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده در مقابل رهبر معظم انقلاب تواضع کم‌نظیری داشت، گفت: این تواضع ایشان در مقام عمل، پیام ارزشمندی را به اهالی معرفت و علم رساندند که انقلاب اسلامی ریشه در حقیقتی دارد که مخاطب خود را در ظرف انقلاب اسلامی به سمت خود فرا می‌خواند و در عصر حاضر نیز ظرفیتی بالاتر از ظرف انقلاب ‌اسلامی برای ظهور و تجلی اسماء الهی وجود ندارد.

1400/08/12