استاندار کردستان:

مقدمه «جهاد تبیین» خدمت صادقانه به مردم است

زارعی کوشا گفت: معتقدم جهاد تبیین نیاز به یک مقدمه دارد که این مقدمه خدمت صادقانه به مردم است و اگر ارکان اداری و اجرایی بخوبی عمل کنند زمینه تبلیغ خدمات انقلاب اسلامی فراهم خواهد شد.

مقدمه «جهاد تبیین» خدمت صادقانه به مردم است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان ظهر چهارشنبه یکم تیرماه در مراسم روز ملی تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی کردستان که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: موضوع تبلیغ به عنوان یکی از ویژگی‌های ارزشمندی است که در قرآن کریم برای یاران پیامبر اسلام توصیف شده است.

وی افزود: به واسطه مظلومیتی که همواره پیامبران و امامان و اولیای دین در جوامع داشتند و مورد هجمه دشمنان و منافقان و معاندان با راه الهی قرار داشتند تبلیغ دین از کارهایی بوده که مصداق جهاد به شمار می رود.

استاندار کردستان یادآور شد: از نکاتی که در گفتمان انقلابی به واسطه تاکید مقام معظم رهبری مطرح است و به عنوان فریضه الهی و جهاد دینی مشخص شده موضوع جهاد تبیین است.

زارعی کوشا اضافه کرد: امروز تبلیغ دینی و تبلیغ دستاوردهای دین و انقلاب، شهدا، امام و شهدا و مسیری که طی کردیم مصداقی از این تبلیغ است، انقلاب اسلامی برای احیای دین ایجاد شد و انگیزه امام راحل عظیم الشان  از انقلاب این بود که کشور را براساس فرامین دینی و براساس شرع مقدس اسلام اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشور ما با تهاجم سنگین رسانه ای مواجه است که نسل های جوان و نوجوان ما را محاصره کرده‌‎اند و با بکارگرفتن ابزار هنر و رسانه جوانان و نوجوانان را مورد هجمه قرار داده‌اند از این‌رو وظیفه ما سنگین‌تر از گذشته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: با گذشت بیش از چهل سال  از فعالیت تبلیغات اسلامی باید این سازمان به بلوغی از تبلیغ دین و اشاعه فرهنگ اسلامی رسیده باشد و اگر آسیب‌شناسی درستی در مسیر تبلیغ انجام داده باشیم می توانیم نقاط ضعف را برطرف کنیم.

زارعی کوشا تصریح کرد: شناخت روحانیون و علما از دستاوردهای روز و داشتن قدرت تحلیل رسالت فعالان عرصه دین و تبلیغ دینی است که می‌توانند در امر جهاد تبیین نیز موفق باشند.

وی اذعان کرد: در استان کردستان همچنان مرجعیت و نفوذ کلام روحانیت از جایگاه موثری برخودار است و باید از این ظرفیت برای تبیین آنچه که نیاز مقابله با هجوم فرهنگی و رسانه ای دشمنان است، استفاده شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: معتقدم جهاد تبیین نیاز به یک مقدمه دارد که این مقدمه خدمت صادقانه به مردم است و اگر ارکان اداری و اجرایی بخوبی عمل کنند زمینه تبلیغ خدمات انقلاب اسلامی فراهم خواهد شد.

1401/04/01