ائمه جماعات باید در رفع مشکلات محلات خود پیشگام باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: امامان جماعات تنها وظیفه برگزاری و اقامه نماز جماعت را ندارند بلکه باید در بررسی و رفع مسائل و مشکلات و آسیب‌های محلات خود نیز پیشگام باشند.

ائمه جماعات باید در رفع مشکلات محلات خود پیشگام باشند

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، گردهمایی رابطین رسانه و روابط عمومی‌های هیئات مذهبی و مساجد با موضوع “راهکارهای تعالی مسجد و هیات” و با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، مسئولین ادارات، رابطین جوان و مسئولین هیئات‌مذهبی، ائمه جماعات مساجد در محل سالن همایش‌ شهید کفایی گناباد برگزار شد.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی گلستانی، طی سخنانی در این همایش، افزود: مساجد باید در کنار اقامه نماز جماعت و برگزاری آیین‌ها و شعائر مذهبی، به یک حلقه میانی برای بررسی مسائل و مشکلات جامعه در زمینه‌های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند و امامان جماعات با ارتباط مستمر با مردم برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

وی ادامه داد: مساجد باید به مکان و پایگاهی برای حل و فصل مسائل و مشکلات مردم تبدیل شود و فعالان مسجدی با موضوع ائمه جماعات برنامه ریزی مدونی در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به گسترش ابعاد جنگ نرم و تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان و استفاده بیشتر عوامل دشمن از ظرفیت فضای مجازی برای ضربه زدن به ارزشهای اسلامی و انقلابی گفت: امامان جماعت و هیاتهای مذهبی و بسیجیان و مسوولان پایگاههای مقاومت بسیج مساجد باید برای کاهش آسیب های این حوزه و مقابله با آن در محلات تابعه خود بکوشند.

صاحبقرانی گفت: فضای مجازی جدا از تهدیدات مختلف آن، بستر مناسبی برای نشر معارف و ارزشهای اسلامی است و مسجدی ها با موضوع ائمه جماعات و پایگاههای بسیج و هیاتهای مذهبی، باید محوریت فعالیتهای ارزشی و فرهنگی در محلات را بر عهده بگیرند.

وی تاکید کرد: وقتی ائمه جماعات مساجد در کنار مردم قرار گرفته و درک روشنی از مسائل و مشکلات مردم محلات خود داشته باشند، مسائل و نارسایی ها با سرعت بیشتری سامان می یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد نیز طی سخنانی در این همایش با اشاره به اینکه مساجد به‌عنوان پایگاه فعالیت‌های اجتماعی در تقویت مبانی فکری و ترغیب مردم به فعالیت‎های مختلف اجتماعی نقش اساسی دارند، گفت: مسجد و هیاتهای مذهبی نباید تنها محلی برای ذکر و عبادت و برگزاری شعائر مذهبی باشد بلکه باید در کنار آن به کانون حل مشکلات محله و پناهگاه آسیب دیدگان و قلب تپنده محله تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی، گفت: ائمه جماعات و هیات‌های مساجد باید با شناسایی مسائل و مشکلات مردم محلات خود برای کاهش آنها بکوشند و مهمترین اقدام در این زمینه کادرسازی و تشکیل هسته تحول محله است که با کمک آنها بتوانند امور محله و مسجد را حل و فصل کنند.

گفتنی است، مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

1400/08/18