مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

غدیر فصلی و تنها مختص به دهه ولایت نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: غدیر فصلی و تنها مختص دهه ولایت نیست؛ بلکه دهه ولایت و امامت زمانی برای اوج گیری تبیین واقعه غدیر است.

غدیر فصلی و تنها مختص به دهه ولایت نیست

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در نشست تبلیغ استان که با حضور مسئولان فرهنگی و تبلیغی استان برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) و تبریک پیشاپیش عید قربان و غدیر اظهار کرد: این روزها ایام ویژه‌ای است و از عظمت و منزلت والایی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای ذکر و یاد حق‌تعالی و تقرب الهی است و قرآن هم به این ایام اشاره ‌و خداوند هم به دهه اول این ماه قسم یادکرده است .

وی یادآور شد: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر برنامه‌ها و مناسبت‌های دینی، مذهبی و عملکرد مبلغان دینی و تشکل‌های دینی است و هدف از تشکیل این جلسه هماهنگی، هم‌افزایی و ایجاد انسجام در فعالیت‌های مربوط به دهه ولایت و امامت و محرم‌الحرام و تقویت بعد مردمی این مناسبت‌ها است تا بتوانیم از این  فرصت برای کارهای بزرگ فرهنگی استفاده کنیم.

وی در ادامه  افزود: دهه ولایت و غدیر در جامعه ما مغفول مانده درحالی‌که درواقع غدیر جریان مستمری است که ریشه، هویت و اصالت و ثمره و نتیجه‌ی همه ادیان الهی و آسمانی است. مهم‌ترین روز تاریخ بشریت است که اگر نبود، نه‌تنها رسالت نبی مکرم اسلام (ص) بلکه تمام ادیان الهی و آسمانی ناتمام می‌ماند.

حجت‌الاسلام رفیعی بابیان اینکه انقلاب اسلامی تداوم و استمرار غدیر است اظهار داشت: در این دهه علاوه بر برنامه‌های تبیینی و محتوایی حول محور ولایت و امامت و تبیین ساختار ولایت‌فقیه که برگرفته از غدیر است،  نسبت به بازخوانی و احیاء خطبه غنی، پرمحتوا و هدایت‌گر غدیر، تبیین بعد تقریبی آن، بیان فضائل و مناقب امیرالمؤمنین (ع)، ترویج فرهنگ مواسات، ایجاد فضای سالم نشاط و افزایش روحیه امید اهتمام ویژه‌ای به‌عمل‌آمده است.

وی تأکید کرد: یکی از کارهای ارزشمند که در این ایام باید بر آن پای فشرد همین برنامه بسیار متعالی و سازنده و به معنای واقعی کلمه مردمی است که باید هرقدر می‌توانیم گستره آن را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر کار تبلیغی و تبیینی تداوم نداشته باشد، در جامعه نهادینه نمی‌شود. به یاد داشته باشیم که غدیر، فصلی نیست و این دهه برای تداوم کار و زمانی برای اوج گیری تبیین واقعه غدیر است.

1401/04/16