معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر با مشارکت ۲۲۰ هیئت مذهبی

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفرالمظفر با مشارکت ۲۲۰ هیئت مذهبی کردستان انجام می‌شود.

ویژه برنامه‌های دهه آخر ماه صفر با مشارکت ۲۲۰ هیئت مذهبی

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در نشست شورای هماهنگی هیئت وتشکل‌های دینی استان کردستان که با موضوع برنامه‌ریزی مناسبت‌های دهه آخر صفر شهادت امام رضا(ع) و رحلت پیامبر اکرم( ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی استان باید با برنامه‌ریزی مناسب در راستای اجرای برنامه‌های مناسبتی دهه پایانی ماه صفر تلاش کنند.


وی بیان کرد: همه برنامه‌های دهه پایانی صفر در استان باید متناسب با نیاز استان کردستان برگزار شود.


معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: ۲۲۰هیئت مذهبی در سراسر استان در سه شب آخر ماه صفر آمادگی خود را برای اجرای برنامه‌های مذهبی اعلام کرده‌اند.


نورعلی خزاعی رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این جلسه از آمادگی هیئات مذهبی استان برای برگزاری مراسم و برنامه‌‌های دهه پایانی ماه صفر در استان خبر داد و گفت: اجرای برنامه سخنرانی و مدیجه‌سرای، قرائت دعای توسل و دعای ندبه در دهه پایانی صفر انجام می‌گیرد.


وی برگزاری محافل قرآنی با مشارکت هیئات مذهبی و برگزاری مراسم عزاداری در اماکن و بقای متبرکه را از جمله دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام عنوان کرد.


در این جلسه مصوب شد؛ مساجد، حسینیه‌ها وهیئت‌های مذهبی که شرایط برگزاری مراسم برابر پروتکلهای بهداشتی را دارند، مورد بررسی قرار گیرند.


در این جلسه نماینده هیئت رزمندگان اسلام و دبیر کانون مداحان استان کردستان نیز نظرات و برنامه‌های خود را برای دهه پایانی ماه صفر در استان اعلام کردند.

 

 

 

 

1400/07/08