ایرنا: حجت الاسلام قمی: مردم میدان دار رسانه نباشند گره گشایی نخواهد شد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به ملزومات و ضرورت وجود پدافند غیرعامل تاکید کرد: اگر مردم میدان دار رسانه نباشند و مراقبت نکنند هرگز گره گشایی انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی روز دوشنبه در همایش «پدافند غیرعامل و رسانه های پایدار» در تالار وحدت به نقش بی بدیل و ضروری مردم در موضوع پدافند غیر عامل اشاره کرد و گفت: بدون تردید برای مراقبت از هرگونه آسیبی در حوزه پدافندغیرعامل باید لایه مردم و رسانه حتما لحاظ شود.
وی ادامه داد: تجربه چندین دهه گذشته ثابت کرده مادامی که مردم در صحنه حضور داشته اند پیروزی و موفقیت نصیب کشور شده است و از این رو در موضوع پدافند غیرعامل نیز حضور مردم در این صحنه یک ضرورت انکارناپذیر است که باید جدی گرفته شود.
به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه عامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده بدون تردید در آینده نیز همان عامل پیروزی و پیشرفت خواهد بود.
قمی در عین حال تصریح کرد: آنچه عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد مبارزه مسلحانه نبود بلکه اجتماع و وحدت مردم این مرز و بوم رمز موقفیت و پیروزی این انقلاب بود و در آینده و در موضوع پدافند غیرعامل نیز با وجود مردم پیروزی ها یکی پس از دیگری رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه «برای حفاظت از این مردم باید همگرایی وجود داشته باشد، مانند ماجرای اخیر بحث بنزین و حضور و اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما»، اظهارداشت: البته این موضوع ناکافی است زیرا اگر مردم خود را رسانه ندانند گره ها باز نخواهد شد.
حجت الاسلام قمی در عین حال با بیان اینکه در پدافند غیرعامل باید به لایه رسانه پایداری از جنس مردم بیش از پیش توجه و فکر شود، ابراز امیدواری کرد: محاسبات اینچنینی، پدافند غیرعامل ما را به نقطه‌ای آرامش بخش و بی دغدغه برساند.

1400/08/19