روایتهای گرانبها
در نخستین روزهایی که سایت جدید «نهضت» راه اندازی شده بود، در جلسهای آنلاین با همکاران روابط عمومی استانی از آنها درخواست کردیم تا در فرمت جدید، در کنار ارسال خبر صرف از گفتههای مسئولان و یا پوشش خبری برگزاری یک همایش و ...، به سراغ روایتها بروند، روایتهای خواندنی و جذاب از فعالیتهای تاثیرگذار تمامی بخش ها، موسسات و زیرمجموعه های سازمان.
درخواستمان این بود که هر فعالیت و تلاشی را به صورت یک قصه، یک روایت، یک داستان واقعی ببینیم و برای انعکاسش با بهترین رسانه تلاش کنیم، هدف گذاری امان این بود که ظرف یک سال، پایگاه خبری و اطلاع رسانی سازمان تبلیغات اسلامی به یکی از خواندنیترین و جذابترین پایگاههای رسانهای کشور تبدیل شود، جایی که بشود روایتهای امید آفرین از مجاهدت ها، تلاشها، ایثارها و فعالیت قهرمانان بی ادعا را در گوشه گوشه کشور ثبت و ضبط کنیم، الگوبرداریای هر چند ضعیف از آنچه شهید آوینی و آوینیها کردند.
حالا چند هفتهای از آن جلسه گذشته است و من و همکارانم در سایت نهضت شگفتزده هستیم، چرا که هر روز دهها گزارش، مصاحبه و خبر خواندنی و شگفت انگیز از روابط عمومیهای سراسر کشور برایمان ارسال میشود، باور اینکه این تعداد فعالیت توسط بخشهای مختلف سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور صورت میگیرد خیلی دشوار است.
این جهاد تبیین جذاب
روابط عمومیهای سازمان تبلیغات، بی شک یکی از حلقههای مهم در جهاد تبیین هستند، آنها هستند که میتوانند صدای این جهاد بزرگ را از یک روستای کوچک، از یک شهرستان، از یک استان دور از پایتخت به سراسر کشور مخابره کنند و خوبیها را نشر دهند.
اگر این انرژی و انگیزه ادامه داشته باشد بی شک این پایگاه خبری میتواند در مدت کوتاهی با محتواهای خواندنی و جذابی که تمامی همکاران از سراسر کشور ارسال میکنند به یکی از بزرگترین و خواندنیترین پایگاههای خبری رسمی کشور تبدیل شود، سایتی که خبرهای واقعی امید بخش و حال خوب کن واقعی منتشر میکند.
شگفت انگیز برای تمام دنیا
بدون شک خواندن روایت پیگیریهای عجیب و غریب یک روحانی که ۱۴ استخر پرورش ماهی برای مردم روستایی که امام محله آن است، راه انداخته است، امام محلهای که کمپ ترک اعتیاد دارد و به معتادان کمک میکند، شریکه الامامی که برای نجات زنان فریب خورده تلاش میکند و از خودکشی و سقطجنین منصرفشان میکند برای تمام رسانههای دنیا و مخاطبانشان جذاب است، اما هر روز در این خاک عزیز، دهها مورد از این کارهای بزرگ توسط امامان محله، شریکه الامام ها، طلبههای جهادی، هیاتیها، کانونها و ... رقم میخورد، اما نکته غم انگیز این است که بیشترشان روایت نمیشود و حتی تلاش متمرکزی برای انتشار آنها در رسانههای کشور صورت نمیگیرد، در حالی که اینها گنجینه فیلمنامه، نمایشنامه، گزارش و ... برای تمامی انواع و اشکال رسانه ها هستند و مردم و تمامی مخاطبان با عشق و علاقه آنها را دنبال می کنند.
در این روزها، بخش اول کارهای سازمان که فعالیت مجاهدانه و جهادی است خیلی خوب دارد پیش میرود، قدم دومش ما رسانه ایها و روابط عمومیها هستیم، خدا کند که ما هم روسفید بشویم.
1401/04/20