اینجا تجربیات موفق امامان محله را ثبت می کنند

تجربه نگار، ثبت تجربه های تبلیغ

همسنگر بنیاد هدایت گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تولید دانش مبتنی بر تجربه، سامانه «تجربه نگار» را با توجه به تجربه ارزشمند امامان محله راه اندازی کردیم.

علیرضا جمالی - مسئول میز تجربه ‎نگاری همسنگر بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی- در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نهضت گفت: در طول تاریخ حیات شیعه پس از ائمه، روحانیت،  وظیفه تبلیغ مردم را بر عهده داشته ‎اند؛ پس از انقلاب اسلامی، رسالت و وظیفه روحانیت دوچندان شد و ضرورت حلقه اتصال‎ هایی فیمابین حاکمیت و مردم احساس گردید، در این میان، امامان محله به عنوان حلقه اتصال، به این نقش مهم و محوری پرداختند؛ امامان محله ‎ای که با توانمندی‎ های بسیار به هدف رفع  مشکلات مردم و خدمت رسانی به آنان مشغول خدمت گردیدند.

وی افزود: با این توجه، هر برگ زندگی مجاهدین میدان و امامان محله،  دانشی تجربی بود که تاکنون کمتر به آن توجه شده بود و جایی تجمیع نشده است. همچنین نسبت به توانمندسازی این امامان، نیاز به دانشی کاربردی و ضمنی است که کمتر به آن اهتمام شده بود.

جمالی گفت: با توجه به این موضوع که باید از این تجربه عظیم امامان محله در حل مشکلات مردم و رسیدگی به امور آن‎ها در زمینه تولید دانش استفاده کرد و همچنین استفاده از تجربه دیگر امامان محله در فعالیت تبلیغی، از این رو تجربه‌های کاربردی امامان و ائمه جماعات در مواجهه با مسائل مختلفی همچون راه اندازی مرکز خیریه، حل مسائل خانواده ها، تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم محله مواردی بود که با راه اندازی سامانه تجربه نگار ازامامان محله خواستیم تجربه های خود را در قالب ویدئو‌های کمتر از ۵ دقیقه‎ ای در این سامانه بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود ۴۰۰ فیلم در سامانه بارگذاری شده است و حدود ۵۰۰ فیلم هم در حال بارگذاری است افزود: در مدل امامت محله، تلاش شده تا امامان بتوانند تجربه‌های خود را در اختیار یکدیگر بگذارند. این مدل در سامانه تجربه نگار اجرایی شده است.

1401/04/21