تشکل‌های مردمی خراسان رضوی طلایه داران خدمات اجتماعی در ایام کرونا

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تشکل های مردمی نقش مهمی در کاهش آسیب های ناشی از بیماری کرونا از مسیر مدیریت مشارکتی و اجتماعی کردن خدمات داشته اند.

تشکل‌های مردمی خراسان رضوی طلایه داران خدمات اجتماعی در ایام کرونا

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، هادی شادکام مسئول تشکل های دینی این اداره کل در تشریح فعالیت های انجام شده توسط تشکل های مردم پایه فرهنگی دینی در شش ماهه اول سال 1400 در مقابله با کوئید 19 گفت: تشکل های مردم نهاد بعنوان حلقه واسط بین مردم جامعه و دستگاه ها، نقش مهمی در خدمت رسانی و رفع بحران بیماری کرونا از مسیر مدیریت مشارکتی و اجتماعی کردن خدمات و همبستگی ها داشته اند.
وی افزود: هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی، گروه های تبلیغی جهادی و سایر تشکل های مردم نهاد با مشارکت و همکاری با مجموعه های متولی و مراکز بهداشتی و درمانی، ضمن خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده از کرونا با آگاه ‌بخشی و امیدآفرینی به مردم و اقداماتی از جمله ضدعفونی معابر و تهیه اقلام بهداشتی نقش بسزایی در کاهش اثرات کرونا ایفا کرده اند.
شادکام اظهار کرد: پویش‌هایی همچون «هر هیئت یک قربانی»، «نذر آبمیوه»، «پویش تهیه مواد غذایی»، «تهیه و توزیع اقلام بهداشتی» و... از دیگر اقدامات و فعالیت های تشکل های دینی سطح استان خراسان رضوی در مقابله با ویروس کرونا بوده است.
وی تشکل های مردم پایه را برآمده از متن جامعه دانست و با بیان اثرگذاری ویژه در هدایت افکار عمومی بویژه در زمان بروز بحران تأکید کرد: تقویت و توجه به تشکل ها به عنوان پیشران حرکت های مردمی می تواند نقش بسزایی در تقویت حضور مردم در عرصه اجتماع و جلوگیری از بروز بحران های اجتماعی داشته باشد.
شادکام تصریح کرد: در جریان کرونا، طلاب و گروه های جهادی در عرصه‌ خدمات اجتماعی نقش ویژه ای ایفا کردند و در دورانی که کسی حاضر نبود فوت شدگان کرونایی را غسل دهد این طلاب بودند که در اقدامی جهادی غسل و نماز اموات کرونایی را برعهده گرفتند.
مسئول ساماندهی تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: تشکل‌های مردمی بدون هیچ توقع و انتظاری، برای رفع مشکلات و دستگیری از نیازمندان تلاش می‌کنند که به عنوان نمونه فقط در شش ماهه اول سال جاری توسط شبکه های مرتبط، 83791 بسته معیشتی، 1042250 وعده غذای گرم، بیش از 44.000 بسته بهداشتی، بیش از 500 بسته لوازم التحریر و... بین آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع شده است.
شادکام ادامه داد: برپایی جلسات دعا و تضرّع و نیایش، تشکیل جلسات توجیهی و تبیینی، برپایی ایستگاه های سلامت، ذبح بیش از 1900 رأس دام، تأمین 282 سری جهیزیه، تأمین هزینه درمان، اعزام و برپایی 172 اردوی جهادی، تکریم مدافعان سلامت، تهیه کپسول های اکسیژن ساز و تب سنج، ایجاد گروه های پرستاری از بین اعضای هیأت های مذهبی که پرستار بوده اند جهت تزریقات و رسیدگی به بیماران کرونایی و... از دیگر برنامه هایی است که در سال جاری توسط شبکه های مردمی دینی در سطح استان خراسان رضوی عملیاتی شده است.
وی خاطر نشان کرد: البته آمار و فعالیت های صورت گرفته در این ایام بیش از این موارد است و این ها فقط گوشه ای از مجاهدت ها و تلاش های هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی تبلیغی و گروه های جهادی سطح استان می باشد.

1400/08/20