رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان:

مناسبتهای دینی و مذهبی موجب نشاط معنوی در جامعه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان گفت: مناسبتهای دینی خصوصاً ولادتها و جشنهای مذهبی باعث نشاط معنوی در جامعه خواهند شد.

مناسبتهای دینی و مذهبی موجب نشاط معنوی در جامعه است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ حجت‌الاسلام محمدابراهیم مولازاده راد رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان در نشستی با کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دهگلان  اظهار داشت: نشاط معنوی، یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است و ضرورت دارد که در برنامه های دینی و فرهنگی و خصوصاً در مناسبتهای دینی حتماً مورد توجه قرار گیرد.

محمد ابراهیم مولازاده عنوان کرد: مناسبتهای دینی  همانند ولادتها و جشنهای مذهبی یکی از اموری است که در ابعاد فردی و اجتماعی آن، تعادل را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: یکی از نتایج بسیار مهم نشاط معنوی حاصل از مناسبتهای دینی از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی وناهنجاریهای اجتماعی و انواع اختلالات است ودر صورت از بین رفتن نشاط معنوی، شاهد انواع اختلالات روانی فردی و از هم گسیختگی نظام اجتماعی خواهیم بود.

وی همچنین گفت: نشاط معنوی که تجمیعی از ویژگی‌های نشاط و معنویت است، نقش تربیتی بی‌همتا، مداوم و مؤثری در سلامت روان فرد و اجتماع خواهد گذاشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان در پایان تصریح کرد: نشاط معنوی و شادی تعریف شده در گزاره‌های دینی کاملاً  مرتبط و متناسب با سبک زندگی اسلامی است واین نوع ازنشاط شادی عقلانی، مطلوب، ممدوح و پایداری است که لذّتش فوق لذّات حسّی است و "لذّت‌جویی صرف" را برنمی‌تابد و سبب پویایی، انگیزه‌بخشی، خلاقیّت، سرزندگی، شادابی و همبستگی و کمال انسان می‌شود.

1401/04/29