سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه:

سادات كردستان؛ به سبب جايگاه مردمي ظرفيت خوبي براي ترويج اسلام ناب هستند

حجت‌‌‌الاسلام عارف رازیانی گفت: سادات به واسطه جایگاه و ارزش بین مردم ؛ ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی به شمار مي‌‌روند لذا باید بهره کافی را از وجود آن‌ها ببریم.

سادات كردستان؛ به سبب جايگاه مردمي ظرفيت خوبي براي ترويج اسلام ناب هستند

به گزارش نهضت، حجت‌‌‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه در دیدار با سادات این شهرستان اظهار داشت: قشر سادات برای همه مسلمانان قابل تکریم و احترام است و همه انسان‌ها نزد خداوند متعال از احترام و ارش قائل هستند که بین این انسان‌ها، مؤمنان و مسلمانان از جایگاه خاصی برخوردارند.

 حجت‌الاسلام عارف رازیانی عنوان کرد: تکریم سادات و جایگاه آن‌ها بین مسلمانان بالاترین افتخاری است که به سبب نسبت با پیامبر(ع) به آن‌‌ها رسیده است.

 وی با اشاره به  حدیثی از پیامبر اکرم (ص) افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «من دو گروه را شفاعت می‌کنم، کسانی که ذریه من را احترام کنند و کسانی که نیاز ذریه من را برآورده و از آن‌ها عیادت کنند».

 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه درادامه گفت: دوستی و محبت نسبت به سادات مصداقی بر احترام به اهل بیت عليهم السلام است.

 وی همچنین وجود نازنین پیامبر(ص) را بزرگترین نقطه وحدت و اشتراک برای امت اسلامی و کردستان را مهد محبت به سادات دانست و اضافه کرد: سادات بايد  تبعیت عملی از پیامبر(ص) داشته باشند و در راه دفاع اسلام ناب محمدی با تمام وجود تلاش كنند.

 حجت‌الاسلام عارف رازیانی عنوان کرد: ما باید از وجود مبارک سادات و محبوبیت آن‌ها بین مردم در جهت ترویج دین نبوی و فرهنگ قرآنی بهره کافی را ببریم.

 گفتنی است، در پایان از سوی اداره تبلیغات اسلامی کردستان هدایایی به‌منظور تکریم و تجلیل از سادات كردستان تهیه و در شهرستان بانه از ۵ نفر از آنان تجلیل شد.

1401/04/30