مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

رسانه مهم‌ترین رکن برای فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه باید از سوی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها سرمایه‌گذاری شود تا سرانه کتاب‌خوانی به نقطه مطلوب برسد.

رسانه مهم‌ترین رکن برای فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در دیدار با علی اسماعیلی، مدیرعامل کتابشهر ایران اظهار داشت: در شرایط فعلی جامعه و ضرورت بالندگی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و جامعه دینی و از طرفی در مسیر حرکت به سمت برپایی تمدن نوین اسلامی، ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در اهمیت این موضوع در بیاناتی ارزشمند می‌فرمایند «امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی، نه‌تنها یک وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی است؛ در جامعه‌ اسلامی، کتاب‌خوانی باید همگانی و فراگیر شود.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به رشد بسیار سریع علوم در حوزه‌های مختلف باید نسبت به اهداف اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی توجه ویژه‌ای کرد و در جهت نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی گام‌های مؤثر با رویکرد فرهنگی برداشت.

 وی با اشاره به این‌که عنصر مهم در فرهنگ‌سازی، آگاهی بخشی به مخاطبان است، افزود: رسانه و فضای مجازی بهترین و کارآمدترین بستر برای ارتقاء آگاهی‌های مردم نسبت به‌ضرورت و اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی استفاده شود که اگر بدان پرداخته شود این امر رشد و سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی تأکید کرد: دوری از کتاب و کتاب‌خوانی می‌تواند یکی از علل بروز یا تشدید برخی آسیب‌های اجتماعی باشد، لذا باید نسبت به معرفی نقش مهم کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها بهره‌برداری تبلیغی و رسانه‌ای کرد.

وی در پایان با اشاره به لزوم و اهمیت توجه و بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در عرصه کتاب‌خوانی و همچنین استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز برای ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی، اظهار کرد: با تقویت حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و معرفی کتب ارزشمند و فاخر در موضوع سبک زندگی ایرانی - اسلامی، می‌توان از این ظرفیت ارزشمند فرهنگی استفاده کرد.

1400/08/23