روحانیون سادات شهرستان بانه تجلیل شدند

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه از تجلیل روحانیون سادات این شهرستان خبر داد.

روحانیون سادات شهرستان بانه تجلیل شدند

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، حجت‌‌‌الاسلام عارف رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه در دیدار با سادات این شهرستان گفت: قشر بزرگوار سادات برای همه مسلمانان قابل تکریم و احترام است، همه انسان‌ها نزد خداوند متعال از احترام و ارش قائل هستند که بین این انسان‌ها، مؤمنان و مسلمانان از جایگاه خاصی برخوردارند. تکریم سادات و جایگاه آن‌ها بین مسلمانان بالاترین افتخاری است که به سبب نسبت با پیامبر(ع) به آن‌‌ها رسیده است.

حجت‌الاسلام رازیانی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «من دو گروه را شفاعت می‌کنم، کسانی که ذریه من را احترام کنند و کسانی که نیاز ذریه من را برآورده و از آن‌ها عیادت کنند».

وی درادامه گفت: سادات به واسطه جایگاه و ارزش بین مردم یک پتانسیل و ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی هستند و باید بهره کافی را از وجود آن‌ها ببریم.

حجت‌الاسلام رازیانی افزود: وجود نازنین پیامبر(ص) را بزرگترین نقطه وحدت و اشتراک برای امت اسلامی و کردستان را مهد محبت به سادات دانست و اضافه کرد: سادات واقعی کسانی هستند که تبعیت عملی از پیامبر (ص) دارند و ذره ای از دفاع از اسلام ناب محمدی دست بر نمی دارند.

وی عنوان کرد: ما باید از وجود مبارک سادات و محبوبیت آن‌ها بین مردم در جهت ترویج دین نبوی و فرهنگ قرآنی بهره کافی را ببریم.

حجت‌الاسلام رازیانی تصریح کرد: از سوی اداره تبلیغات اسلامی کردستان هدایایی بمنظور تکریم و تجلیل از سادات معزز تهیه شد که در شهرستان بانه از ۵ نفر سادات تجلیل بعمل آمد.

1401/05/02