مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل خبر داد:

توسعه «نظام تبیین» با شبکه سازی تبلیغ دینی در اردبیل

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از توسعه «نظام تبیین» خبر داد و گفت: مردمی سازی شبکه های تبلیغی در اولویت است.

توسعه «نظام تبیین» با شبکه سازی تبلیغ دینی در اردبیل

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، سارا حقی در جلسه هم اندیشی اعضای ستاد استانی نهضت تبلیغی زنان اردبیل، اساس تبیین را روشنگری نسل جوان در مقابله با محاصره تبلیغاتی دشمن عنوان کرد و گفت: راهبرد اصلی در موفقیت بانوان در نظام تبیین، مردمی سازی تبلیغ و گفتمان سازی با موضوع اندیشه پیشرفت، با هدف انفعال زدایی از مردم در فعالیت های فرهنگی و دینی است.

مسئول امور فرهنگی بانوان مردمی سازی تبلیغ را سرفصل مهم در ترویج نظام تبیین برشمرد و افزود: برای مشارکت دهی آحاد جامعه در امر تبلیغ آموزه های دینی، تسهیل گری حاکمیت برای حرکت مردم در عرصه تبیین و تبلیغ چهره به چهره و استفاده از فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته است.

حقی رشد و توانمندسازی فعالان فرهنگی را عنصر اصلی در روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه عنوان کرد و گفت: تولید محتوا، افزایش دامنه مخاطب و تلاش برای تقویت ارتباط بیشتر مردم و مبلغان از مهم ترین ابعاد عملیاتی نظام تبیین است که برنامه ریزی برای دستیابی به این هدف با تقویت سطح معلومات و آگاهی فعالان فرهنگی به علوم روز و دانش نوین تبلیغ انجام شده است.

وی تعامل و همکاری با صدا و سیما و آموزش و پرورش را بستر مناسب در گفتمان سازی تبیین بیان کرد و گفت: انتشار صحبت ها و تاکیدات مقام معظم رهبری، تولید رسانه گفتمان ساز ناظر به اقناع مخاطب و جای دادن جشنواره حرف آورد به‌عنوان سبک عملیات در جامعه، باید از طریق رسانه و نیز کانال های تربیتی برای اقشار مختلف جامعه مخصوصا نوجوانان و جوانان ارائه شود.

مسئول امور بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفتمان سازی تبیین در کشور را موضوع مهم جامعه و راه مقابله با جنگ تبلیغاتی و رسانه ای برشمرد و خواستار همکاری گسترده مبلغان و دغدغه مندان عرصه فرهنگی و دینی شد.

در این جلسه هریک از اعضای ستاد نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل به ارائه نظرات در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی در راستای روشنگری و تبیین در جامعه پرداختند و در پایان مقرر شد با ورود به حوزه فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس و دانشگاه ها، نظام تبیین از دانش آموزان و دانشجویان آغاز شود.

در ادامه با اهدای لوح تقدیر از سوی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور از فعالیت های اعضای نهضت تبلیغی زنان استان اردبیل تجلیل شد.

1400/08/23