مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

وظیفه اصلی ما انتقال مطالبات مردم زلزله زده هرمزگان به مسئولان و خیران است

حجت‌الاسلام انصاری راد در بازدید از مناطق زلزله‌زده هرمزگان خواستار تسریع کمک‌رسانی به این مناطق شد و گفت: نقش ما در این بازدیدها «انتقال مطالبات مردم به مسئولان و خیران» است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان؛ از بازدید چندساعته خود طی دو روز از مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: در پی دو زلزله‌ای که در استان هرمزگان به مرکزیت شهر فین بندرعباس رخ داد، بنده به همراه تعدادی از دوستان یک روز بعد از زلزله بازدیدی از این مناطق داشتیم و متاسفانه این زلزله‌ها در مناطقی رخ‌داده که خانه‌های مردم ازلحاظ استحکام وضعیت مناسبی نداشتند و به همین دلیل حدود ۳ هزار باب خانه در هرمزگان دچار آسیب از ۳۰ تا ۸۰ درصدی شدند و شعاع تخریب زلزله از مرکز آن‌که شهر فین بوده تا ۸۵ کیلومتر را نیز دچار آسیب کرده است.

وی افزود: مردم از ما انتظار داشتند که مسئولین امر، زودتر به وضعیت آنان رسیدگی کنند و به گفته مردم؛ مسئولین محلی با تأخیر برای رسیدگی حضور پیداکرده بودند اما گویا از دیروز روند بازدیدها و کمک‌ها قدری بهتر شده است.

حجت‌الاسلام انصاری راد بابیان اینکه نیازهای مردم زلزله‌زده بیشتر چادر است و تا زمانی که ما بازدید داشتیم هنوز خیلی از مردم، چادر دریافت نکرده بودند ادامه داد: با توجه به اینکه شهر فین و اطراف آن نسبت به شهر بندرعباس سردتر است نیاز اولیه مردم چادر، پتو و مواد غذایی است و گلایه دیگر مردمی که در میان نخلستان‌ها زندگی می‌کردند و زلزله خانه‌هایشان را تخریب کرده بود علاوه براینکه بیرون از خانه خوابیدند آنان را با مار و عقرب مواجهه می‌کند، حیوانات وحشی مثل گراز از مسائلی بود که آنان نسبت به آن شکایت داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به مساجد و حسینیه‌های تخریب‌شده شهر فین بندرعباس گفت: متأسفانه حدود ۳۰ باب مسجد و حسینیه شهر فین بندرعباس و اطراف آن آسیب بین ۲۰ تا ۷۰ درصدی دیدند مثلاً مسجد جامع حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهر فین بندرعباس بین ۵۰ تا ۶۰ درصد آسیب‌دیده که در حال حاضر بلااستفاده است و اتفاقاً در حال بازدید از این مسجد بودیم که شاهد زلزله دیگری در این محل بودیم.ضمن اینکه «خانه‌های عالم» در این زلزله بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تخریب و وسایل زندگی آنان نیز دچار آسیب شده است. همچنین در شهر فین نیز یک‌خانه قرآنی هم دچار تخریب شده است.

حجت‌الاسلام انصاری راد بابیان اینکه ما امروز به تعامل و اتحاد بیشتری برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده هرمزگان نیاز داریم تا این مردم احساس تنهایی نکنند ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر کمک‌های دولتی و مردمی وارد این مناطق شوند تا قدری از آلام مردم کاهش یابد.

وظیفه اصلی ما انتقال مطالبات مردم زلزله زده هرمزگان به مسئولان و خیران است

وی همچنین از آماده‌باش گروه‌های جهادی استان هرمزگان برای کمک و بازدید از مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی با خیرین در ارتباط هستند و می‌توانند گزارش‌های خود از نیازهای مردم زلزله‌زده را به آنان منتقل کنند.

به گفته انصاری راد، حوزه علمیه مرکز استان هرمزگان و شبکه روحانیون نیز آماده حضور در میدان هستند.

وی اظهار داشت: در این زلزله‌زده حدود ۹۰ نفر هم آسیب‌های جزیی و سرپایی دیدند و متأسفانه یک نفر هم فوت کرده است، اما خوشبختانه خسارت جانی دیگری نداشتیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تأکید کرد: نقش ما در این بازدیدها بیشتر رسانه‌ای و تبلیغی است ازآن‌جهت که «مطالبات مردم را با تهیه گزارش‌ها و مصاحبه‌ها با مردم زلزله‌زده به گوش مسئولین، خیرین برسانیم» هرچند که می‌دانیم بنیاد مسکن، ستاد اجرای فرمان حضرت امام و ستاد بحران وظایف خودشان را انجام خواهند داد.

وظیفه اصلی ما انتقال مطالبات مردم زلزله زده هرمزگان به مسئولان و خیران است

وی در پایان از روحیه بالای این مردم خونگرم و صبور خبر داد و اذعان کرد: خوشبختانه روحیه مردم زلزله‌زده همراه با صبوری و آرامش بود حتی چند باب از خانه‌های مادر شهدا هم در این مناطق تخریب‌شده بودند اما روحیه آنان همچنان بالابود و شکوائیه خاصی نداشتند و تنها انتظار رسیدگی‌های معمولی را از مسئولین و خیرین داشتند.

1400/08/26