مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

محبت اهل سنت به اهل بیت(ع) باید بازگو شود

حجت‌الاسلام رازیانی گفت: محبت اهل سنت به اهل بیت باید بازگو شود و وقتی مجالسی برای امام حسین (ع) برگزار می‌شود باید اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

محبت اهل سنت به اهل بیت(ع) باید بازگو شود

 

به گزارش پایگاه خبری نهضت در کردستان، حجت‌الاسلام برومند رازیانی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در جمع کارشناسان فرهنگی این اداره‌کل با تسلیت ایام محرم‌الحرام گفت: امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

وی با بیان اینکه احادیث زیادی در خصوص امام حسین(ع) ذکر شده است، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: حسین منی و أنا من حسین؛ حسین از من است و من از حسین هستم.» و در این مطالب باید تفکر کرد و برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه محبت اهل سنت به اهل بیت باید بازگو شود و وقتی مجالسی برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود باید اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد، گفت: مدل ابراز ارادت اهل سنت به اهل بیت را باید از ماموستاها و علمای بزرگ اهل سنت استان جستجو و در جامعه منعکس و پیاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی استان اعلام کرد: برخی از برنامه‌های فرهنگی این اداره‌کل با مشارکت سایر ادارات برگزار می‌شود و قرار است با همکاری آموزش و پرورش برای مربیان پرورشی، دینی و قرآن دوره آموزشی - تفریحی جهاد تبیین برگزار شود.

حجت‌الاسلام رازیانی یادآور شد: نیاز است طرح این دوره آموزشی _ تفریحی تدوین و اجرایی شود.

وی از کارشناسان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان خواست با ارائه پیشنهاد و طرح‌های جدید در حوزه‌های مختلف زمینه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی متنوع در ایام محرم‌الحرام را در سطح استان فراهم آورند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین به مهرواره بانور اشاره و اضافه کرد: این مهرواره ویژه بانوان است که به منظور حل مشکلات و مسائل محلات با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

رازیانی  با اعلام اینکه این مهرواره در دو بخش روایت و بخش حل مسئله برگزار می‌شود، عنوان کرد: همه آثار(که شامل حل مشکلات محلات توسط بانوان است) ارزشیابی خواهند شد، در بخش روایت این مهرواره توسط داوران در سطح ملی بررسی خواهد شد و مستقیما تمام آثار به مرحله نهایی می‌رسند و داوری می‌شوند، در بخش حل مسئله نیز در بخش اول در شهرستان داوری خواهد شد و سپس در استان و بعد هم آثار برگزیده در بخش ملی داوری خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین از اجرای نهضت لبیک به فریضه جهاد تبیین رهبری خبر داد و گفت: براساس اجرای این نهضت همه مردم به هر گونه‌ای که می‌توانند در این عرصه  ورود یابند.

رازیانی افزود: کسانیکه در این نهضت ثبت نام می‌کنند باید در حوزه جهاد تبیین فعالیت کنند که سازوکار نحوه فعالیت بعد از ثبت نام افراد ارائه خواهد شد.

1401/05/13