به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

کارگروه بانوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان برگزار شد

کارگروه بانوان کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان اصفهان با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان و مدیرکل بانوان استانداری برگزار شد.

کارگروه بانوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان برگزار شد

کارگروه بانوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان برگزار شد

به گزارش نهضت، در این جلسه که سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، خانم استکی مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری اصفهان در سخنانی به اهداف تشکیل و راه اندازی این کارگروه اشاره کرد و گفت: باید از فرصت بسیار بی‌نظیر اربعین در جهت ایجاد تعامل و تقویت ارتباط و افزایش هر چه بیشتر بهره وری از فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت بهره ببریم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت عظیم مردمی هر چه بیشتر به فرهنگ عاشورا و ایستادگی و مقاومت و سبک زندگی اسلامی مبتنی بر فرهنگ اهل بیت نزدیک شویم و در واقع در آن شور حسینی که ایجاد می‌شود بتوانیم در این دریای خروشان حضور مردمی تبدیل به یک شعور ماندگار و پایدار و همیشگی دست پیدا کنیم.

رئیس کارگروه بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان به تعاملات بین سازمان تبلیغات اسلامی و استانداری اشاره کرد و گفت: حضور مبلغان خانم در رویداد عظیم اربعین حسینی بسیار ضروری است و این عزیزان می‌توانند در جهت پاسخ به سوالات احکام و مسائل شرعی و بحث‌های مشاوره‌ای در طول سفر و همچنین بحث‌های جهاد تببین گام‌های مثبتی را بردارند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه باید از یکنواختی گذشته دوری کنیم و با تقسیم وظایف درست ، هم افزایی مورد انتظار محقق شود.

وی با بیان اینکه اجتماع بین قلوب شیعیان هنوز شکل نگرفته است، افزود: سفر اربعین منظومه‌ای از اعمال است و یکی از این اعمال اجتماع قلوب و شعار «حب الحسین یجمعنا» است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی گرجی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان نیز در سخنانی بر استفاده حداکثری از ظرفیت عظیم بانوان در ایام اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: اعزام مبلغ و مبلغه، قاری و مربی به موکب ها، استفاده از ظرفیت گروه های سرود ، مشاوره و تغذیه فکری و معنوی و مستندسازی توسط خبرنگاران افتخاری از جمله برنامه های کمیته فرهنگی است.

در ادامه این نشست نمایندگان حوزه علمیه، هلال احمر، فرهنگ و ارشاد و سایر دستگاه های عضو کارگروه برنامه های محوری و همچنین دیدگاه های خود را ارائه کردند.

1401/05/15