همزمان با عصر عاشورا

مراسم کاروان قرآنی «ندای رحمت» در اردبیل برگزار شد

مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت با همکاری اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت اردبیل در عصر عاشورا اجرا شد.

مراسم کاروان قرآنی «ندای رحمت» در اردبیل برگزار شد

به گزارش روابط عمومی نهضت، حجت الاسلام محسن ابراهیمی -مدرس حوزه های علمیه اردبیل- در مراسم کاروان قرآنی «ندای رحمت » که در محل مهدیه اردبیل برگزار شد، در سخنانی صبر و شکیبایی در برابر مشکلات را درس بزرگ مکتب عاشورا برای بشریت عنوان و اظهار کرد: سیدالشهداء الگوی صبر و شکیبایی در برابر مصیبت ها، مشکلات زندگی، زخم شمشیر، داغ عزیزان و شهادت فرزندان است.

وی تسلیم اوامر الهی بودن را از ویژگی های بارز حضرت امام حسین (ع) برشمرد و افزود: از برجسته ترین جنبه های شخصیت سیدالشهداء، محبت پروردگار و دلدادگی او به خداوند و امر و رضای اوست.

حجت الاسلام ابراهیمی بر ضرورت الگوگیری اززندگانی حضرت امام حسین (ع) تاکید کرد و افزود: مسلمانان باید هم از معنویت و توجه به خدا و نیایش های شبانه امام حسین علیه السلام باید درس بیاموزند و هم از توجه به علم و ادب و دانش و تربیت فرزندان، هم حُسن خُلق و کرامت رفتاری و مستضعف گرایی، هم از ایثار و سخاوت و بذل و بخشش وی، و هم از رأفت و مهربانی و عواطف والای انسانی نسبت به همنوعان تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

مدرس حوزه های علمیه اردبیل خاطر نشان کرد: برای الگوگیری از اسوه های حسنه، باید به جهات اسوه بودن آنان توجه داشت و امام حسین (ع) هم یکی از این اسوه هاست و ما باید در الگوگیری و تبیین الگوی صحیح در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.

در این مراسم، قاریان و حافظان قرآن به قرائت قرآن پرداخته و در ادامه ختم قرآن نثار روح شهدای کربلا انجام شد و در پایان، مداحی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش انجام شد.

 این مراسم با مشارکت اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی، اتحادیه موسسات و تشکل های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت، موسسه قرآنی جامعه النور و قرارگاه فاطمه الزهرا (س) اردبیل برگزار شد.

1401/05/17