نشست بین‌المللی با موضوع اعتلای نهضت حسینی و تحقق تمدن نوین اسلامی

به گزارش روابط عمومی ،اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نشست بین‌المللی با موضوع اعتلای نهضت حسینی و تحقق تمدن نوین اسلامی با حضور اجا عباس ناصر جعفری، -دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان-، سیده زهرا نقوی- نماینده مجلس پاکستان و فرزند شهید و سهیل اسعد - فعال فرهنگی- و مبلغ بین‌المللی آرژانتین- اسعد مبلغ - برگزار شد .

زهرا نقوی، عضو پارلمان ایالت پنجاب پاکستان در نشست بین‌المللی با موضوع اعتلای نهضت حسینی ، تحقق تمدن نوین اسلامی،  به قرار گرفتن در محرم اشاره و اظهار کرد: این ایام حال و هوای خاصی را برای مسلمانان ایجاد کرده است.

عضو پارلمان ایالت پنجاب پاکستان با بیان اینکه امام حسین (ع) جان خود را فدای کرامت انسانی کرد، اظهار کرد: در آن مقطع از تاریخ ، انسان‌ها با اقدامات خود در قالب حاکمیت اسلامی بلایای زیادی را بر سر دین و مسلمانان آورده بودند.

وی با تاکید بر نقش بی‌بدیل حضرت عباس در قیام امام حسین (ع) افزود: این نقش را در عصر حاضر امام خمینی ایفا کرده و کمک کرد که ما اسلام و امام حسین (ع)را بشناسیم.

نقوی به نقش انقلاب اسلامی در شناسایی واقعه عظیم کربلا اشاره و تصریح کرد: یادمان باشد که عزاداری ایام محرم در همه جای دنیا برگزار می‌شود، ولی آنچه ارائه نمی‌شود شناسایی ابعاد مختلف این واقعه است.

عضو پارلمان ایالت پنجاب پاکستان به حضور اقشار مختلف مردم در واقعه کربلا و همراهی امام زمان خود اشاره کرد و گفت: یادمان باشد نباید سیدالشهدا را محدود به شیعیان کرد، چرا که این اقدام به ضرر اسلام تمام خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی برای معرفت‌افزایی در مورد واقعه کربلا افزود: این معرفت‌افزایی زمینه نقش‌آفرینی در قیام منجی را فراهم خواهد کرد.

همچنین در ادامه این نشست، سهیل اسعد مبلغ آرژانیتی‌الاصل در کشورهای اروپایی و امریکایی  با تاکید بر اینکه تحلیل قیام امام حسین (ع) از تنوع فکری و مکانی متاثر است، اظهار کرد: بنابراین برای تحلیل این رویداد باید از بیانات خود امام استفاده شود.

این مبلغ با بیان اینکه امام حسین (ع) در مناجات بین خود و خدا اهداف قیام خود را اصلاح دین جدش عنوان کرده است، تصریح کرد: عمل به واجبات از دیگر اهداف این حرکت اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در نظام امامت بین امام و امت وابستگی وجود دارد، افزود: در واقع امامت با حرکت امت معنا پیدا می‌کند و در قبال امام، امت هم وظایفی بر عهده دارد.

اسعد با تشریح مسؤولیت‌های امامت و امت در پیشبرد اهداف گفت: از این رو است که در تاریخ هرگاه همراهی امت با امام فراهم بوده اهداف محقق و در غیر اینصورت شکست خورده است.

مبلغ آرژانیتی‌الاصل ادامه داد: از این رو است که در روایات آمده است که اگر امام خود را یاری نکنید ظالمان قوی بر شما مسلط خواهند شد.

وی تاکید کرد: قیام امام حسین (ع) یک مسئولیت برای امام و یک مسئولیت هم برای امت به شمار می‌رود.

در پایان این نشست بیانیه‌ای قرائت شد و در آن دانشجویان اعلام کردند که موفقیت در مبارزه با جریان ظالم جهانی، نیازمند جهادی است همه جانبه که با توکل بر خدا و ایمان استوار محقق می‌شود.

1401/05/18