امام جمعه اهل سنت بندر عباس:

آزادی هزینه دارد و حضرت حسین (ع) به‌خوبی آن را معنا کرد

شیخ جمالی با بیان اینکه آزادی هزینه دارد و حضرت حسین (ع) به‌خوبی آن را معنا کرد گفت: باوجود تبلیغات بسیار زیاد در این باب ،آزادی کالایی کمیاب شده و جهان غرب و شرق هر یک به شکلی از این موهبت الهی بی‌بهره‌اند.

آزادی هزینه دارد و حضرت حسین (ع) به‌خوبی آن را معنا کرد

به گزارش نهضت، شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندر عباس در گفتگو با خبرنگار نهضت با بیان اینکه اهل سنت و جماعت، فضائل بسیاری را برای حضرت حسین (ع)  ذکر کرده‌اند به روایت «هما ریحانتای من الدنیا»  اشاره و تصریح کرد: این روایت درباره حسن و حسین عليهم السلام است که در صحیح بخاری به نقل از رسول الله صلى الله علیه وسلم بیان شده است.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس در تشریح این روایت ادامه داد، آن چه در این خصوص مهمتر است قرین بودن حضرت حسین (ع) با آزادی و آزادگی است.

وی گفت: باوجود تبلیغات و ادعاهای بسیار زیاد در این باب ،آزادی کالایی کمیاب شده و جهان غرب و شرق هر یک به شکلی از این موهبت الهی بی‌بهره‌اند.

وی تصریح کرد: در عصر حاضر ودربسياري  از كشورهاي  جهان و كشورهاي غربي كه داعيه آزادي دارند جمعی به اسم آزادی حکمرانی می‌کنند همچنين از سوی دیگر، گروهی نیز از ابتدایی‌ترین حقوق خود بی بهره‌اند که در چنین شرايطي؛ رفتار حسین بن علی (ع) بیشتر قابل درک است که به بهای جانش حاضر به پذیرش استبداد نشد.

وی در پایان با استناد به آیه { مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُوا۟ مَا عَـٰهَدُوا۟ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُوا۟ تَبۡدِیلࣰا }(سوره اﻷحزاب: ۲۳) خاطرنشان كرد: آزادی هزینه دارد و حضرت حسین رضی الله عنه به خوبی آن را معنا کرد.

1401/05/18