به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی؛

مراسم اربعین حسینی در ۲۰۷ نقطه از استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود

کارشناس ساماندهی تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:در ۲۰۷ نقطه استان، مراسم‌های محوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ه گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی، کارشناس ساماندهی تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در ۲۰۷ نقطه استان افزود: در ۲۰۷ نقطه سطح استان، مراسم‌های محوری با حضور عزاداران حسینی و هیئات مذهبی برگزار می‌شود که در این مراسم‌ها ضمن قرائت زیارت اربعین، سبک زندگی تمدن ساز سید و سالار شهیدان نیز برای عموم عزاداران تبیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش در برگزاری مراسم‌های مذهبی و خدمت رسانی، مردمی بودن این برنامه‌هاست افزود: در ۲۰۷ نقطه سطح استان، مراسم‌های محوری با حضور عزاداران حسینی و هیئات مذهبی برگزار می‌شود که در این مراسم‌ها ضمن قرائت زیارت اربعین، سبک زندگی تمدن ساز سید و سالار شهیدان نیز برای عموم عزاداران تبیین می‌شود.

کارشناس تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پویش «نذر خون» از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی در سطح استان که با مشارکت هیئات مذهبی و اداره کل انتقال خون در ۱۰ شهرستان که زیرساخت این برنامه وجود دارد انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری پیاده‌روی مردمی در روز اربعین حسینی در سطح استان و برپایی ۳۹۰ ایستگاه سلامت در طی این مسیرها از دیگر برنامه‌هایی است که به همت هیئات مذهبی و با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برگزار می‌شود.

شادکام با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی که هیئات مذهبی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی و گروه‌های جهادی در این ایام با تأسّی به فرهنگ مکتب حسینی علیه‌السلام انجام می‌دهند افزود: توجه به موضوع سلامت و کمک به کادر درمان، تهیه دستگاه‌ها و کپسول‌های اکسیژن و تب‌سنج، تهیه و توزیع آبمیوه‌های طبیعی و مواد غذایی ویژه بیماران کرونایی، ایجاد گروه‌های پرستاری از بین اعضای هیاتهای مذهبی که پرستار هستند جهت تزریقات و رسیدگی به بیماران کرونایی و ذبح گوسفند و توزیع گوشت بین نیازمندان و بیماران کرونایی از دیگر برنامه‌هایی است که توسط هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی در سطح استان خراسان رضوی در حال انجام است.

1400/07/09