مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر:

 توجه به سیره عملی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)؛ نیاز خط مقدم «جهاد تبیین» است

حجت‌الاسلام طاهری در جمع مبلغان و مبلغات شهرستان بوشهر توجه به سیره عملی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)  را نیاز خط مقدم جهاد تبیین برشمرد.

 توجه به سیره عملی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)؛ نیاز خط مقدم «جهاد تبیین» است

 به گزارش نهضت، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری 18 مرداد 1401 در نشست مبلغان و مبلغات شهرستان بوشهر گفت: با افتادن پرچم امام حسین (ع) در عصر عاشورا، امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پرچم جهاد تبیین و روشنگری را نسبت به پیام قیام عاشورا برافراشتند و بطلان جریان حاکمیت یزید و خیانتی که در حق نوه پیامبر (ص) انجام شده بود را به اثبات رساندند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اظهارداشت: مجالس عزاداری امر اهل بیت (علیهم‌السلام)  را احیا مي‌كند و فرصت‌ها و جلوه‌های مناسب برای تبیین آرمان‌ها و هدف اهل بیت (ع) فراهم مي‌سازد اين در حالي است كه نقطه اوج مجالس ائمه اطهار (ع) تحقق مجاهدت همراه با تبیین و افشاگری و روشنگری است.

وی توجه به سیره عملی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)  را نیاز خط مقدم جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: اگر در قیام عاشورا گذشت و فداکاری با جان و مال انجام گرفت، تبیین پیام عاشورا مکمل این فداکاری و ایثاری بود که در روز عاشورا انجام گرفت.

حجت‌الاسلام طاهری افزود: معظم له در هشت ماه گذشته بيش از ۵۰ بار «جهاد تبیین» را تکرار فرموده‌اند که این تکرار بیانگر این است که مطلوب و مطالبه ایشان از طرف جامعه مخاطبین آنطور که ایشان انتظار دارند، محقق نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: در این شرایطي كه مانند جنگ احزاب، دشمن با تمام قوا با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی و نسل جوان برای از بین بردن عقیده و دین مردم تلاش می‌کند، تمام فعالان عرصه فرهنگ؛ وظیفه دارند براي خنثی کردن این توطئه دشمن با درايت و تدبير تلاش كنند.

وی با بیان اینکه هر جهادی جهاد نیست، ادامه داد: جهاد یعنی متوجه باشیم که دشمن چه نيتي داشته و قصد دارد چه چيزي را تخریب کند، اگر عمل ما ناظر به پاسخگویی به آن عملیات دشمن باشد جهاد نامیده می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری  در پايان سخنان خود با اشاره به طراحی سامانه «عهد جهاد» به همت سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این سامانه امکان آموزش تخصصی به کسانی که علاقه به کار در فضای مجازی دارند را در قالب عرضه و ارسال منابع و محتوا فراهم کرده است و علاقه‌مندان با ارسال کلمه لبیک به شماره ۱۰۰۰۴۶۱۵ می‌توانند نسبت به دریافت محتوا اقدام کنند.

1401/05/19