مسئول اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق:

اخلاص رمز محبوبيت حاج قاسم بود

حجت‌الاسلام «سید حمیدالحسینی» گفت: اخلاص حاج قاسم سلیمانی باعث شده بود بزرگان اهل سنت در کشورهای منطقه به او ارادت داشته باشند.

اخلاص رمز محبوبيت حاج قاسم بود

به گزارش نهضت اسلامی، حجت‌الاسلام «سید حمیدالحسینی» در همایش تقریب و مقاومت اسلامی در مکتب حاج قاسم اظهار داشت: پس از آنکه  حرم امام عسکری(ع) توسط ایادی منفور ایالات متحده مورد هدف قرار گرفت؛ سپهبد حاج قاسم به فریاد ملت عراق رسید و به طنین «هل من ناصر ینصرنی» ندای مثبت داد.

مسئول اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق گفت: درایت و شجاعت حاج قاسم و فرزندانش در سپاه قدس توانست نیروهای مقاومت  عراقی را از حصار آتش آمریکایی‌ها نجات دهد.

وی گفت: سیره و سلوک حاج قاسم سلیمانی طوری بود که همه ادیان و مذاهب گرد او جمع می شدند و تفاوت های دینی و مذهبی نمی‌توانست بین حاج قاسم و مجاهدین مقاومت فاصله بیندازد.

مسئول اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق افزود: حاج قاسم فرمانده ای نبود که فقط با حضور در قرارگاه و صدور دستور عملیات بخواهد تحولات میدان نبرد را تعیین کند؛ بلکه با حضور مستقیم در خط مقدم جبهه های نبرد علیه و آمریکا، موجب دلگرمی مجاهدین مقاومت می شد.

حجت‌الاسلام سید حمیدالحسینی با اشاره به اشراف حاج قاسم در همه مباحث اجتماعی و فرهنگی منطقه افزود: تقسیم بندی کار در جبهه های نبرد بر اساس ظرفیت و توانایی گروه‌های مختلف شکل می گرفت که این موضوع بیانگر هوشمندی بالای سردار مقاومت بود.

وی گفت: بر خلاف تصور عمومی  این طور نبود که تجهیزات و امکانات جنگی بزرگی در اختیارحاج قاسم  باشد بلکه با دست خالی به میدان عمل می‌رفت و با ساماندهی و کمک گرفتن از مردم بومی همان منطقه به جنگ با دشمنان می‌رفت و دستاوردهای بزرگی عاید دنیای اسلام کرد.

مسئول اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق اضافه کرد: اخلاص حاج قاسم سلیمانی باعث شده بود بزرگان اهل سنت در کشورهای منطقه به او ارادت داشته باشند زیرا می‌دیدند حاج قاسم هر حرفی که بزند به آن عمل می‌کند و قصد خدمت به مردم را دارد.

1401/05/24