مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکید کرد؛

لزوم کاهش تصدی گری در حوزه فرهنگ و واگذاری امور به بخش مردمی

حجت‌الاسلام انصاری راد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بر کاهش تصدی‌گری‌ها در حوزه فرهنگ و واگذاری امور به بخش مردمی تأکید کرد.

لزوم کاهش تصدی گری در حوزه فرهنگ و واگذاری امور به بخش مردمی

 

لزوم کاهش تصدی گری در حوزه فرهنگ و واگذاری امور به بخش مردمی

به گزارش نهضت ، حجت‌الاسلام انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان اظهار کرد: نیاز است کمیته‌ای تحت عنوان «کمیته پایش، راهبری و نظارت بر حسن اجرای سند مهندسی فرهنگی» تشکیل شود. این کمیته باید هدایتگر باشد و همچنین موارد و کاستی‌ها و حتی نقاط ضعف و قوت را به شورا ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: در اجرای برنامه‌های فرهنگی مدنظر نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، باید اولویت‌ها را در نظر گرفت و بر اساس نظام مسائل فرهنگی استان و شرایط و اقتضائات، برنامه‌های مدنظر را اولویت بندی کنیم. البته در این سند، اقدامات مشخص است اما باید تبدیل به برنامه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌ کرد: باید برنامه‌های فرهنگی فوق العاده و مؤثر در اولویت قرار گیرند و آن بخش از برنامه‌های مصوبه ابلاغیه که کمتر دیده می شود در مرحله بعد قرار دهیم. حتی برنامه‌هایی که هر ساله از سوی دستگاه‌ها ابلاغ می شوند باید طبق این سند اجرا شوند. اما در شرایط پیش رو  باید برنامه‌ها بر اساس شرایط و اقتضائات استان اجرا شود.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: نکته‌ای که در حوزه فرهنگ به چشم می‌خورد و با آن مواجه هستیم، موازی کاری‌هاست. این موازی کاری‌ها در حوزه فرهنگ به یک نگرانی عمده تبدیل شده است ، لذا برای رفع این نگرانی  باید با هم افزایی از ظرفیت‌های دستگاه‌ها استفاده کنیم.

وی با تاکید بر مدیریت اعتبارات فرهنگی ابراز داشت: برخی دستگاه‌ها برای انجام کارهای فرهنگی ، اعتبارات لازم را از سایر منابع، دریافت می‌کنند یا برخی دیگر درخواست اعتبار داده‌اند اما هنوز دریافت نکرده‌اند لذا لازم است در خصوص اعتبارات، نظارت جدی صورت گیرد و در این حوزه نیازمند نظام مدون هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین بر کاهش تصدی گری‌ها در حوزه فرهنگ و واگذاری امور به بخش مردمی تاکید کرد.

1401/05/30