با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب:

دهمین سوگواره «نوحه های نشسته» در میناب برگزار شد

حجت‌الاسلام فاضلی پور گفت: دهمین سوگواره نوحه های نشسته در روستای حاجی خادمی شهرستان میناب برگزار شد.

دهمین سوگواره «نوحه های نشسته» در میناب برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، دهمین سوگواره نوحه های نشسته با شرکت بیش از 30هیئت مذهبی به مدت دو روز در روستای حاجی خادمی شهرستان میناب برگزار شد.

حجت الاسلام فاضلی پور- رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب - در دهمین سوگواره نوحه های نشسته ( پامنبری )میناب در روستای حاجی خادمی در جمع هیئات مذهبی سینه زنی بیان کرد:عزاداری به سبک نشسته و ویژه در منطقه میناب ، بیانگر وسعت عشق مردم نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است و پیشینیان ما در نوحه‌های نشسته از هنر به شکل زیبا و هنرمندانه ای برای انتقال فرهنگ عاشورا و کربلا بهره گرفته اند که باید این مسیر توسط جوانان و نوجوانان با قوت هر چه بیشتر طی شود.

وی در ادامه بیان داشت:نوحه خوانی، مرثیه سرایی و آئین های عزاداری جزو وظایفی است که مودت نسبت به اهل بیت(ع) را نشان می دهد.

وی عنوان کرد: آداب و رسوم و هنر ما برای معارف اهل بیت به خوبی استفاده می شود و نوحه سرایان با اشعار و مضامین بلند خود از هنر استفاده کرده اند و با الفاظ خود مفاهیم و حب ودلدادگی خود را به اهل بیت انتقال می دهند.

حجت الاسلام فاضلی افزود: بیش از 30هیئت مذهبی در این سوگواره شرکت کردند و در اختتامیه این سوگواره به رسم یاد بود لوح و تندیس این سوگواره به هیئات مذهبی اهدا شد.

1401/05/30