معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان:

مساجد در ترسیم جامعه تراز اسلام ناب نقش‌آفرین هستند

حجت الاسلام رضا دیلمی با بیان اینکه مساجد در ترسیم جامعه تراز اسلام ناب نقش‌آفرین هستند، گفت: مساجد سنگر مبارزه در مقابل جریان استکبار و ترویج فرهنگ شهادت طلبی هستند.

مساجد در ترسیم جامعه تراز اسلام ناب نقش‌آفرین هستند
 
مساجد در ترسیم جامعه تراز اسلام ناب نقش‌آفرین هستند
 
 
به گزارش  پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام رضا دیلمی معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مسجد اظهار کرد: اگر در مسیر حکمرانی توحیدی نگاهی به تاریخ اسلام ناب داشته باشیم یکی از مهم‌ترین اقدامات پیامبر(ص) بعد از هجرت به مدینه ساخت مسجد بود.

وی، مساجد را پایگاه تمدن‌سازی و بصیرت‌افزایی دانست و گفت: مسجد علاوه بر کلاس دین‌آموزی، اخلاق‌آموزی، فریضه‌های واجب از جمله نماز و احکام دینی، محلی مناسب برای بیان مسائل مهم سیاسی و اجتماعی روز است.

حجت‌الاسلام دیلمی افزود: مساجد در ترویج فرهنگ شهادت طلبی، تمدن سازی جامعه اسلامی و ترسیم جامعه تراز اسلام ناب نقش‌آفرین هستند.

وی تصریح کرد: مساجد سنگر مقاومت، پویایی و بالندگی هستند، لذا شبکه تبلیغی و هیئت امنا و فعالان فرهنگی و قرآنی و همه کسانی که در این سنگر مقدس هستند باید براساس نگاه متعالی در این مسیر حرکت کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه دور کردن جوانان و نوجوانان از مسجد یکی از برنامه‌های مهم دشمن است، گفت: باید فضایی فراهم شود تا زمینه جذب این قشر مهم جامعه به مسجد فراهم شود و اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و دیگر امور در مسجد یک ضرورت است.

1401/05/31