پیشرفت چشمگیر علمی با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی قابل انکار نیست

مسئول گروه علمی انقلاب اسلامی اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی، گفت: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، اقتصادی و نانو پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته که غیرقابل‌انکار است.

پیشرفت چشمگیر علمی با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی قابل انکار نیست

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، به همت اداره تبلیغات اسلامی گناباد، کارگاه‌ آموزشی اقشار تاثیرگذار شهرستان با حضور ائمه جمعه و جماعات، مبلغین، مبلغات، حلقه‌های صالحین، معاونین، دبیران و معلمان مدارس در محل سالن همایش‌های اداره ارشاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام راجی نویسنده کتاب صعود چهل‌ساله، طی سخنانی در این مراسم، گفت: زمانی که رهبر انقلاب، جهاد امروز را جهاد تبیینی و امیدبخشی می‌دانند، ما نیز بر خود لازم می‌دانیم مردم را از رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در این ۴۰ سال و توانمندی‌های کشورمان مطلع کنیم.

وی به موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی اشاره و ابراز داشت: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، هسته‌ای، اقتصادی و نانو پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته که غیرقابل‌انکار است.

راجی، با بیان اینکه طبق گزارش وزارت کشاورزی و خزانه داری آمریکا در فرانسه بیش از ۱۴ درصد، انگلستان ۱۹ درصد، آلمان بیش از ۱۵ درصد و ۵۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال کره جنوبی و ۱۸ درصد ژاپنی ها زیر خط فقر هستند، افزود: طبق آمار بانک جهانی در زمان شاه ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند، ولی جمهوری اسلامی فقر را کاهش داد و به ۸.۱ درصد رساند.

سید محمدحسین راجی، نویسنده کتاب صعود چهل ساله و گام تمدن ساز، به اوج رساندن مشارکت مردمی را یکی از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: مقابله با فتنه‌های داخلی، حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی، مسابقه خدمات‌رسانی، فعالیت‌های نیکوکاری و میزان مشارکت در انتخابات ۵ مؤلفه‌ای هستند که در جمهوری اسلامی ایران متفاوت از کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه کشور آمریکا بیشترین فرار مالیاتی و پول‌شویی را از طریق فعالیت‌های نیکوکاری دارد، افزود: مهم‌ترین حامیان جمهوری اسلامی ایران، شیعیان کشورهای مختلف من‌جمله آمریکا و اروپا از طریق فعالیت‌های نیکوکاری هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه جلسه، اظهار داشت: دینداری تنها در روزه گرفتن، نماز خواندن و یا رعایت حجاب خلاصه نمی‌شود و بنا به فرموده ائمه اطهار(ع) اصل دینداری در اطاعت از امام است.

راجی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهدا، استقبال پرشور مدافعان حرم برای دفاع از حریم آل‌الله، اقامه نماز در مساجد، افزایش وقف، فعالیت جوانان در گروه‌های جهادی و خدمت به مردم تنها گوشه‌ای از گرایش جامعه به سمت دینداری است.

وی در ادامه با بیان اینکه حاکم شدن نئولیبرالیسم اقتصادی تورم را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: از نظر نئولیبرالیسم، نقش دولت، ایجاد و حفظ یک چهارچوب و نهادی مناسب برای عملکرد این شیوه‌هاست، مثلاً دولت باید کیفیت و انسجام پول را تضمین کند به علاوه، دولت باید ساختارها و کارکردهای نظامی و دفاعی، قانونی لازم برای تأمین حقوق مالکیت خصوصی را ایجاد و در صورت لزوم عملکرد درست بازارها را با توسل به سلطه تضمین کند.

راجی ادامه داد: از این گذشته، اگر حوزه‌هایی از قبیل زمین، آب، آموزش، مراقبت بهداشتی، تأمین‌اجتماعی یا محیط زیست بازارهایی وجود نداشته باشد، آن وقت اگر لازم باشد، دولت باید آن‌ها را ایجاد کند ولی نباید بیش از این در امور مداخله کند.

حجت‌الاسلام سید محمدحسین راجی به دوران قبل از انقلاب نیز اشاره کرد، گفت: در دوران پهلوی، بیگانگان نقش پررنگ‌تری از خود ایران در ارتش داشتند و مستشاران و کارکنان آمریکایی نیروهای مسلح ایران، حقوق‌بگیر دولت ایران بودند.

وی افزود: حکومت پهلوی، ایران را از نظر فراهم‌سازی تجهیزات نظامی و هم از نظر نحوۀ عملکرد، کشوری وابسته به کشورهای دیگر به‌ویژه آمریکا کرده بود و آن‌ها بودند که نقش اصلی را در مدیریت کشور ایفا می کردند.

حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد طی سخنانی در این مراسم، تاکید کرد: اهمیت تحلیل، تبیین و تبلیغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مهم است، روح اصلی بیانیه گام دوم، تقویت اراده‌ی تمدّن‌ساز است و نخبگان، مبلّغان و فعّالان فرهنگی باید نسبت به تحلیل و تبیین و تبلیغ این بیانیه راهبردی، اهتمام ویژه داشته باشند.

1400/09/06