حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی:

بهره‌گیری از ابزارهای هنری در ترویج «ارزش‌های فرهنگی» ضروری است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بهره گیری از همه ابزارهای مؤثر هنری و رسانه‌ای برای تولید، توسعه و ترویج «آثار ارزشمند فرهنگی» ضروری است.

بهره‌گیری از ابزارهای هنری در ترویج «ارزش‌های فرهنگی» ضروری است

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی «رئیس سازمان تبلیغات اسلامی» در دیدار با مدرسان و مدیران استانی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین که در مجتمع فرهنگی و تربیتی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه بنده به‌عنوان مسئول سازمان تبلیغات اسلامی توجه به «معرفت و گفتمان قرآنی» است اما این امر نیازمند تشکیل محافل قرآنی است.

وی افزود: تاکنون از محفل‌ها و جلسات قرآنی تصاویر جذاب و زیبایی تولید نشده است؛ اینکه فیلم قرآنی ساخته شود یا مضامین قرآنی به فیلم‌ها وارد شود یک ضرورت است. این درحالی است که باید از همه ابزارهای مؤثر هنری و رسانه‌ای برای تولید «کارهای ارزشمند فرهنگی» استفاده شود تا این فرهنگ ترویج شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر ضرورت تدوین فیلم‌نامه‌های قرآنی گفت: باید از همه ابزار های مؤثر هنری و رسانه‌ای برای تولید، توسعه و ترویج آثار ارزشمند فرهنگی بهره گرفته شود.

وی در پایان اذعان کرد: ما وظیفه خود را جدی گرفته‌ایم و در برنامه‌های خود نیز به گفتمان قرآنی اهمیت می‌دهیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی «معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی» در حاشیه اجلاسیه مدرسین و مدیران استانی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین در شهر مشهد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همایش نهضت تربیتی قرآنی نورالثقلین باهدف انگیزه سازی، کمک به زمینه‌سازی، فرهنگ‌سازی و توسعه قرآن برگزار شده است.

وی بابیان اینکه طرح نور الثقلین مبتنی بر یک نظام تربیتی طراحی‌شده است، تصریح کرد: این طرح بنا دارد سبک زندگی قرآنی را به معنای واقعی در خانه‌ها و در خانواده‌ها وارد کرده و آن را توسعه دهد.

عزت زمانی اضافه کرد: برای اینکه این اتفاق بیفتد و توسعه خانه به خانه این طرح قرآنی صورت گیرد، نیاز به افرادی داریم که میاندار باشند و به توسعه فعالیت‌های قرآن کمک کنند.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: بنای ما این نیست، توسعه این طرح قرآنی و شبکه نور الثقلین ابلاغی، دستوری و با حضور دستگاه‌ها صورت بگیرد، بلکه معتقدیم این خود مردم هستند که باید این باور درونشان ایجاد شود، اهمیت این کار را درک کنند و خودشان وزندگی‌شان را با قرآن بیمه کنند و نسبت به تشکیل این شبکه و مجموعه‌های قرآنی و پایه‌گذاری آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: واسطه‌ها و حلقه‌های میانی این کار «اساتید، فعالان قرآنی و مدیران قرآنی» سراسر کشور هستند که اگر تلاش کنند این باور، جوشش و حرکت در درونشان شکل خواهد گرفت و آنگاه است که می‌توان امیدوار بود در مسیر قرآنی قدم‌هایی برداشته خواهد شد.

عزت زمانی در پایان اذعان کرد: تلاش ما این است که جایگاه سازمانی را به پشتیبانی و سیاست‌گذاری کلان این حرکت تبدیل کنیم و شاهد کلیه اقدام و اجرای این برنامه‌ها در دست مردم باشیم؛ امری که امیدواریم با استقبال و همت مردمی، ثمره این حرکت را در تک‌تک خانه‌ها شاهد باشیم.

1400/09/06