۸۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: ۸۰ هزار زائر افغانستانی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق از مسیر گذرگاه مرزی دوغارون در شرق خراسان رضوی وارد ایران می‌شوند.

۸۰ هزار زائر افغانستانی اربعین از مرز دوغارون وارد ایران می‌شوند

به گزارش نهضت، حجت الاسلام علی‌اصغر علیپور- رئیس اداره تبلیغات اسلامی از تایباد-  گفت:  ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی همزمان با برپایی موکب های پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین در مرز دوغارون به صورت ثابت به خدمات‌دهی خواهند پرداخت و به همین تعداد هم به طور سیار مشغول می شوند.

وی افزود: هم اکنون معبر زمینی دوغارون تایباد در حال آماده شدن برای اسقبال و میزبانی زائران افغانستانی است که قصد عزیمت به کربلا را دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد ادامه داد: دو موکب در مرز دوغارون برپا و نصب خواهند شد که خدماتی نظیر فرهنگی، رفاهی، درمانی و حمل‌ونقل در آنها به زائران خارجی ارائه می شود.

حجت الاسلام علیپور با بیان اینکه اربعین امسال ، ظرفیت پذیرایی از زائران افزایش پیدا کرده تا خدمات درخور شان به مردم کشور همسایه ارائه شود، اظهار کرد:  پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۸۰ هزار نفر از زوار افغانستانی اباعبدالله الحسین(ع) وارد جمهوری اسلامی ایران شوند.

1401/06/08