مددجویان اداره زندان گنبدکاووس به مصاف اربعین رفتند

تعدادی از مددجویان «رای باز» زندان گنبدکاووس روز چهارشنبه در آستانه اربعین حسینی برای احساس نزدیکی با شهدای کربلا مسافتی را پیاده‌روی کرده و در غم شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان به سوگواری نشستند.

مددجویان اداره زندان گنبدکاووس به مصاف اربعین رفتند

به گزارش پایگاه خبری نهضت، رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مددجویان «رای باز» به همراه کادر وظیفه و کارکنان زندان و شماری از مسوولان شهرستانی به صورت نمادین از ابتدای روستای اسلام آباد به سمت زندان به مسافت حدود یک کیلومتر را پای پیاده پیمودند.

حجت‌الاسلام احمدرضا کریمی افزود: اهالی روستای «اسلام آباد» هم برای نشان دادن عشق و علاقه خود به خاندان عصمت و طهارت (ع) این کاروان پیاده‌روی اربعین را همراهی کردند.

وی افزود: بعد از پیاده‌روی، مراسم عزاداری شهدای کربلا همراه با مداحی و روضه‌خوانی برای افراد حاضر برگزار شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس گفت: مراسم اصلی پیاده‌روی جاماندگان اربعین به صورت متمرکز روز شنبه هفته آینده از شهرستان‌های شرق استان گلستان به سمت امامزاده یحیی بن زید (ع) انجام و عزاداران حسینی به یاد شهدای کربلا در محل این امامزاده به سوگواری خواهند پرداخت.

حجت الاسلام کریمی اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی ۲۶ موکب که پنج موکب آن مربوط به اهل سنت است در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین در این شهرستان برپا می‌شود که احتمال افزایش تعداد این موکب‌ها با اعلام آمادگی شهر‌های همجوار وجود دارد. اربعین در لغت به معنی چهلم است و در اصطلاح به بیستم صفر ۶۱ هجری قمری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) اطلاق می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان گلستان در شرق این استان واقع است.

1401/06/23